Qarargate/Κομισιόν: Παραιτήθηκε υψηλόβαθμο στέλεχος μετά τις αποκαλύψεις για δωρεάν ταξίδια στο Κατάρ
Κορυφαίος αξιωματούχος της Ευρωπαϊκής Ένωσης αποχωρεί από τον ρόλο του ως υπεύθυνος για την πολιτική μεταφορών, μετά από δημοσίευμα του Politico, ότι αποδέχθηκε δωρεάν πτήσεις με την Qatar Airways, ενώ η ομάδα του διαπραγματευόταν μια μεγάλη αεροπορική συμφωνία με το κράτος του Κόλπου.
Ο Henrik Hololei, γενικός διευθυντής του τμήματος μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, βρέθηκε αντιμέτωπος με εσωτερική έρευνα σχετικά με τις πτήσεις και το κατά πόσον είχε δίκιο να απαλλάξει τον εαυτό του από κάθε σύγκρουση συμφερόντων.
Την Τετάρτη, το POLITICO αποκάλυψε ότι ο Hololei θα εγκαταλείψει τη θέση του γενικού διευθυντή του τμήματος μεταφορών, γνωστού στο λεξιλόγιο των Βρυξελλών ως DG MOVE, και θα γίνει πολιτικός σύμβουλος χωρίς διοικητική ευθύνη στη DG INTPA, το τμήμα της Επιτροπής που είναι αρμόδιο για τις διεθνείς συνεργασίες.
Εκπρόσωπος της Επιτροπής επιβεβαίωσε αργότερα στους δημοσιογράφους ότι ο Hololei θα μετακινηθεί στο νέο του ρόλο την 1η Απριλίου.
Ο ίδιος ο Hololei ανακοίνωσε την αλλαγή θέσης εργασίας του σε ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προς το προσωπικό. «Αγαπητοί φίλοι και συνάδελφοι», έγραψε ο Hololei. «Ήθελα να σας ενημερώσω ο ίδιος ότι η Παρασκευή θα είναι η τελευταία μου ημέρα στη DG MOVE. Είμαι βέβαιος ότι έχετε δει την πρόσφατη κάλυψη του Τύπου σχετικά με τη συμμετοχή μου σε διεθνή συνέδρια».
«Αυτό έχει γίνει αντιπερισπασμός και εμποδίζει τη DG MOVE να προχωρήσει με τους φακέλους που είναι τόσο σημαντικοί για το ασφαλέστερο, πιο βιώσιμο, πιο έξυπνο και πιο ανθεκτικό σύστημα μεταφορών που χρειάζεται και αξίζει η Ευρώπη», ανέφερε.
Το POLITICO ανέφερε πριν από ένα μήνα ότι o Hololei πέταξε δωρεάν στην business class της Qatar Airways εννέα φορές μεταξύ του 2015 και του 2021, σύμφωνα με τα στοιχεία που αποκτήθηκαν μέσω αιτημάτων για την ελευθερία της πληροφόρησης. Έξι από τις δωρεάν πτήσεις πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της κατάρτισης της συμφωνίας πρόσβασης στην αγορά μεταξύ της ΕΕ και της Ντόχα, και τέσσερις από αυτές πληρώθηκαν από την κυβέρνηση του Κατάρ ή έναν όμιλο με δεσμούς με το Κατάρ.