Μερική επανεκκίνηση στα δρομολόγια των τρένων υπό καταγγελίες για την ασφάλεια – Ποια δεν θα γίνουν – Τι θα ισχύει με ταχύτητα και σταθμάρχες

 Μερική επανεκκίνηση στα δρομολόγια των τρένων υπό καταγγελίες για την ασφάλεια – Ποια δεν θα γίνουν – Τι θα ισχύει με ταχύτητα και σταθμάρχες

Σταδιακά επανεκκινείται σήμερα η κυκλοφορία συρμών στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελλάδας, ύστερα από τρεις εβδομάδες διακοπής εξαιτίας της πολύνεκρης σύγκρουσης αμαξοστοιχιών στα Τέμπη, με δρομολόγια του προαστιακού.Στιγμιότυπα από τον σταθμό Λαρίσης στην Αθήνα, Τετάρτη 22 Μαρτίου 2023 (ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI)

Εικοσιμία μέρες μετά την τραγωδία των Τεμπών με 57 νεκρούς και με τις καταγγελίες για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων να είναι δεκάδες, ξεκίνησαν και πάλι σήμερα Τετάρτη 22 Μαρτίου τα δρομολόγια σε τρένα και προαστιακό.

Σύμφωνα με ενημέρωση της Hellenic Train από σήμερα Τετάρτη 22/3/2023 θα πραγματοποιούνται δρομολόγια τρένων στις παρακάτω γραμμές:

  • Πειραιάς – Αθήνα- Αεροδρόμιο
  • Αεροδρόμιο- Αθήνα- Πειραιάς
  • Άνω Λιόσια- Αεροδρόμιο
  • Αεροδρόμιο- Άνω Λιόσια
  • Άνω Λιόσια- Κάντζα
  • Κάντζα- Άνω Λιόσια
  • Αθήνα- Χαλκίδα- Αθήνα
  • Προαστιακός Πάτρας
  • Ολυμπία- Πύργος- Κατάκολο
  • Διακοφτό- Καλάβρυτα

Αντίθετα τα δρομολόγια Θεσσαλονίκη-Φλώρινα και Θεσσαλονίκη-Δράμα όπως και τα εμπορευματικά δρομολόγια δεν θα ξεκινήσουν καθώς η Hellenic Train έχει ήδη στείλει ειδοποίηση για την ακύρωση τους στις εταιρείες (για τα εμπορευματικά). Αυτό καθώς σε επιστολή τους οι μηχανοδηγοί (ΠΕΠΕ) σημειώνουν 9 σημεία που πρέπει να επιλυθούν για να μπορούν να ξεκινήσουν τα δρομολόγια με ασφάλεια.

  • Αφορούν τις σιδηροδρομικές γραμμές Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη, Πλατύ-Φλώρινα, Αθήνα-Θεσσαλονίκη (σήραγγες Τεμπών και Πλαταμώνα), Πειραιάς-Κιάτο, Αλεξανδρούπολη-Ξάνθη, Λάρισα-Βόλος. Επίσης ζητείται η παύση των συρμών AEG και η άμεση λειτουργία του GSMR.

Οπως είπε ο πρόεδρος των μηχανοδηγών, Κώστας Γενιδούνιας μετά τη συνάντηση των εργαζομένων με τη διοίκηση της εταιρείας κάποια από τα δρομολόγια δε θα πραγματοποιηθούν.

«Τα δρομολόγια θα αρχίσουν στα σημεία που δεν έχουμε εκφράσει ενστάσεις εμείς οι μηχανοδηγοί και σε όλα τα κομμάτια που δεν υπάρχουν στα 9 σημεία στην επιστολή που δώσαμε στη δημοσιότητα. Υπάρχει η δική μας ένσταση για την γραμμή Πλατύ – Φλώρινα, στην γραμμή προς Στρυμόνα, Σέρρες – Δράμα, και υπάρχει και ένσταση δική μας που αφορά το κομμάτι των επικοινωνιών μέσα στις σήραγγες Τεμπών και Πλαταμώνα» εξηγεί ο Κώστας Γενιδούνιας.

Με την επανεκκίνηση του σιδηροδρομικού δικτύου οι κανόνες αυστηροποιούνται. Κάθε σταθμός στελεχώνεται πλέον με δυο σταθμάρχες και όλοι οι προαστιακοί συρμοί με δυο μηχανοδηγούς και τουλάχιστον έναν συνοδό. Επιπλέον μειώνεται η ταχύτητα σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση. Συγκεκριμένα, το όριο ορίζεται στα 80 χλμ/ώρα σε προαστιακούς και εμπορευματικούς συρμούς και στα 100 χλμ/ώρα στις επιβατικές αμαξοστοιχίες.

Τα μέτρα που θα ισχύσουν άμεσα:

  • 2 σταθμάρχες σε κάθε σταθμό
  • 2 μηχανοδηγοί +1 συνοδός στον Προαστιακό
  • Μείωση ταχύτητας
  • 80χλμ σε προαστιακούς/εμπορευματικούς συρμούς
  • 100χλμ σε επιβατικές αμαξοστοιχίες

Σχετικά Άρθρα