Εικόνες κατάρρευσης στον σταθμό ΗΣΑΠ Ομόνοιας – Σοκάρουν οι καταγγελίες
Πληθαίνουν οι αποκαλύψεις σχετικά με τα χρόνια και άλυτα προβλήματα στις υποδομές των δικτύων Μεταφορών της χώρας, μετά το φονικό δυστύχημα στα Τέμπη που στοίχισε τη ζώη σε 57 συνανθρώπους μας.
Την ίδια στιγμή που τα δρομολόγια του ΟΣΕ και της Hellenic Train επανεκκινούν αύριο, στο «φως» έρχονται οι βλάβες και οι φθορές σε σταθμούς και σιδηρόδρομους του ΗΣΑΠ, με αποκορύφωμα αυτόν της Ομόνοιας.
Υπενθυμίζεται πως χθες η εφημερίδα «Τα Νέα» αποκάλυψε πληθώρα καταγγελιών σχετικά με τον πολυσύχναστο σταθμό της Αθήνας, τα οποία αναφέρουν πως τα τελευταία 8 χρόνια δεν λειτουργεί το σύστημα εξαερισμού.
Σύμφωνα και με τον πρόεδρο Εργαζομένων ΣΤΑΣΥ για τη γραμμή του ΗΣΑΠ, Πάνο Κοντογιάννη πρόκειται για ένα πρόβλημα που προέκυψε το 2015 και έκτοτε παραμένει άλυτο. Μάλιστα αυτό έγινε αντιληπτό από πρόσφατη ρίψη χημικών μέσα στον σταθμό.
Σύμφωνα με την εφημερίδα, καταγγελία εργαζομένου από το 2018, που αφορούσε τη μη λειτουργία του εξαερισμού στο τμήμα της σήραγγας Μοναστηράκι – Ομόνοια, οδήγησε τον Μάρτιο του 2018 τον εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών να ορίσει, στο πλαίσιο επείγουσας παραγγελίας, δύο πραγματογνώμονες για να διερευνηθεί κατά πόσο τηρούνται όσα προβλέπει ο νόμος αναφορικά με την ασφάλεια στο τμήμα της γραμμής του ΗΣΑΠ από τον σταθμό Μοναστηράκι ως τον σταθμό Αττική.
Στην τεράστια αυτήν έλλειψη έρχονται να προστεθούν και οι χρόνιες φθορές στις υποδομές του σταθμού, όπου το ταβάνι κυριολεκτικά καταρρέει.
Ειδικότερα, μιλώντας στην ΕΡΤ το πρωί της Τρίτης (21/3), το μέλος της Επιτροπής Υγιεινής και Ασφάλειας Εργαζομένων στη ΣΤΑΣΥ, Δημήτρης Γουρτής αναφέρθηκε στις καταγγελίες για τον εξαερισμό στον σταθμό «Ομόνοια». «Στην Ομόνοια έχουμε αναφορά από τους σταθμάρχες ότι δεν λειτουργεί ο εξαερισμός. Έχουν κάνει ήδη αρκετές αναφορές και η διοίκηση επιμένει ότι λειτουργούν» τόνισε.
Συνεχίζοντας, ο κ. Γούρτης επισήμανε ότι το κύριο πρόβλημα που πρέπει να αναδειχθεί είναι οι μεγάλες ελλείψεις προσωπικού που υπάρχουν στη ΣΤΑΣΥ. «Είναι ένα κυρίαρχο κατ’ εμένα πρόβλημα, διότι όσο περνά ο καιρός το προσωπικό γερνάει, κουράζεται και αυτό το πράγμα αυξάνει τις πιθανότητες να έχουμε κάποιο συμβάν. Επίσης δεν έχουν γίνει εκπαιδεύσεις για εκκένωση συρμών και σταθμών σε περίπτωση εκτάκτων αναγκών». πρόσθεσε.
«Εγώ προσωπικά έχω 20 χρόνια που είμαι οδηγός. Δεν έχω κάνει καμία άσκηση για να καταλάβετε, για να πάρετε μια τάξη μεγέθους. Μία φορά μου έχουν δείξει τις εξόδους κινδύνου όταν πρωτοδιορίστηκα και έκτοτε δεν έχει γίνει κάτι άλλο και να σκεφτούμε ότι έχει αποχωρήσει προσωπικό που ενδεχομένως να είχε κάποιες γνώσεις. Έχουν έρθει κάποιοι λίγοι, πολύ λίγοι καινούριοι συνάδελφοι, οι οποίοι δεν γνωρίζω αν έχουν εκπαιδευτεί σε τέτοια ζητήματα εκκενώσεων κλπ» υπογράμμισε.