Ραγδαίες εξελίξεις: Στο κάδρο τα κεντρικά του ΟΣΕ με νέες διώξεις προ των πυλών – Τι υποστηρίζουν οι τρεις κατηγορούμενοι
Η προφυλάκιση του σταθμάρχη Λάρισας και η άσκηση διώξεων εναντίον του επιθεωρητή και των άλλων δύο σταθμαρχών που είχαν βάρδια τη μοιραία νύχτα θα έχει και συνέχεια καθώς σύμφωνα με πληροφορίες αναμένονται και άλλες διώξεις, με την προσοχή να στρέφεται πλέον και στα κεντρικά του ΟΣΕ. Η έρευνα στρέφεται στους κεντρικά υπεύθυνους του ΟΣΕ, οι οποίοι λάμβαναν έναν μήνα νωρίτερα τις λίστες με τις βάρδιες και όφειλαν να ελέγξουν αν έχουν τοποθετηθεί σωστά οι σταθμάρχες και αν καλύπτονται οι ανάγκες.
Όσον αφορά στις διώξεις που έχουν ήδη ασκηθεί, στο κάδρο βρίσκονται ο επιθεωρητής και οι δύο σταθμάρχες, οι οποίοι φαίνεται να έφυγαν νωρίτερα από τη λήξη της βάρδιάς τους.
Το γεγονός πως ο σταθμάρχης δεν είναι ο μόνος υπεύθυνος γι’ αυτή την τραγωδία αναγνωρίζεται ήδη από τη Δικαιοσύνη, καθώς τα νέα τρία πρόσωπα είναι αντιμέτωπα ακριβώς με τις ίδιες κατηγορίες με αυτές που αντιμετωπίζει και ο 59χρονος, κάτι που σημαίνει πως τους αναγνωρίζεται το ίδιο μερίδιο ευθύνης. Οι τρεις εμπλεκόμενοι αναμένεται από σήμερα να κληθούν να καταθέσουν ως κατηγορούμενοι πλέον. Όμως η διαδικασία μπορεί να αργήσει καθώς μπορούν να ζητήσουν προθεσμία.
Ο επιθεωρητής εγκαλείται γιατί έβαλε τον άπειρο σταθμάρχη σε έναν κομβικό σταθμό όπως αυτός της Λάρισας, καθώς και για το γεγονός ότι δεν είχε υπηρετήσει προηγουμένως στον συγκεκριμένο σταθμό και δεν είχε προγραμματιστεί να είναι μετά το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας κάτι που σημαίνει πως μπήκε μόνο για να κάνει τα ρεπό του τριημέρου.
- Οι δύο σταθμάρχες ελέγχονται για αν έφυγαν νωρίτερα από τη βάρδια που έληγε στις 23:00, αλλά και γιατί δεν έμειναν λίγο παραπάνω καθώς παρόλο που το μοιραίο Intercity 62 καθυστέρησε θα μπορούσαν να μείνουν λίγο παραπάνω και ίσως να διακρίνουν το λάθος με τα κλειδιά.
Οι κατηγορούμενοι για την τραγωδία των Τεμπών αντιμετωπίζουν ποινή από 10 χρόνια κάθειρξη έως και ισόβια. Συγκεκριμένα κατηγορούνται με το κακούργημα της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών, καθώς για τα πλημμελήματα της ανθρωποκτονίας από αμέλεια και της βαριάς σωματικής βλάβης επίσης από αμέλεια.
- Ο 59χρονος σταθμάρχης έχει ήδη πει ότι έμεινε μόνος του, καθώς οι συνάδελφοί του έφυγαν πριν τελειώσει η βάρδια τους.
Σύμφωνα με την ΕΡΤ ο έμπειρος σταθμάρχης, ο οποίος βάσει της απολογίας του κατηγορούμενου συναδέλφου του έφυγε στις 22.20, φέρεται να υποστηρίζει ότι στη βάρδια του διαχειρίστηκε «35 τρένα και έφυγα αφήνοντας τον συνάδελφό μου να διαχειριστεί τον προαστιακό που την ώρα που έφευγα, έμπαινε στο σταθμό και την αμαξοστοιχία 62 που έφτανε στις 23.05 οπότε και θα είχα σχολάσει».
Την πρόωρη αναχώρηση του έμπειρου σταθμάρχη επιβεβαίωσε, μιλώντας στην ΕΡΤ, ο σταθμάρχης υπηρεσίας Παλαιοφαρσάλων, Γιώργος Ζήντρος, που επισήμανε ότι ο εν λόγω συνάδελφος του, βάσει της εμπειρίας του θα μπορούσε ίσως να είχε δει το λάθος με το κλειδί στον πίνακα.
- «Από τηλεγραφήματα που είχα με τον σταθμάρχη, κατάλαβα ότι ο Κ.Π. έφυγε. Τον πήρα τηλέφωνο στο κινητό του στις 22:45 και του είπα: “Γιατί δεν κάθεσαι ακόμα λίγο; Να περάσουμε και το τελευταίο τρένο;” Και μου απάντησε ” Πόσο να καθίσω; Να κάθομαι να φυλάω αυτόν;”»
Ο σταθμάρχης υπηρεσίας Παλαιοφαρσάλων πάντως απέδωσε ευθύνες και στον μηχανοδηγό του intercity 62. Όπως είπε, «δεν αντέδρασε όταν είδε ότι βγαίνει από τη σωστή πορεία. Αμέσως έπρεπε να ακινητοποιήσει την αμαξοστοιχία. Πριν καν μπει στη διαγώνιο. Εδώ είναι το πρώτο λάθος».
Τον ρόλο του στην υπόθεση προσπάθησε να εξηγήσει ο επιθεωρητής του ΟΣΕ, ο οποίος βρίσκεται αντιμέτωπος με σοβαρές κατηγορίες σχετιζόμενες με το δυστύχημα, με δήλωση που έκανε μέσω του δικηγόρου του, Ιωάννη Γλύκα. Ο σταθμάρχης ρίχνει όλες τις ευθύνες κυρίως στους σταθμάρχες της Λάρισας, δηλαδή τον σταθμάρχη της βάρδιας, αλλά και τους δύο άλλους που εγκατέλειψαν τις θέσεις τους νωρίτερα από το προγραμματισμένο, αλλά μερίδιο ευθύνης απέδωσε και στον έναν μηχανοδηγό.
Ο επιθεωρητής μιλά για «πολλαπλά λάθη», βγάζοντας πάντως τον εαυτό του από το κάδρο των ευθυνών, υποστηρίζοντας ότι ο ίδιος, λόγω υπηρεσιακών αναγκών το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου βρισκόταν στον σταθμό του Βόλου. Επιπλέον, λέει ότι ο επιθεωρητής δεν έχει καμία εμπλοκή στην εκπαίδευση των σταθμαρχών, και εξ αντικειμένου, από τη στιγμή που παίρνουν την πιστοποίηση θεωρούνται «ισότιμοι και ικανοί».
Και όσον αφορά τη λειτουργία του σταθμού, «ο κλειδούχος έχει ως βασική αποστολή του να επικουρεί τον σταθμάρχη, παίρνοντας εντολές από τον τελευταίο. Αν συμβεί η οιαδήποτε βλάβη στο αυτόματο σύστημα ή αν χρειαστεί, ο κλειδούχος θα αλλάξει χειροκίνητα τα κλειδιά με εντολή πάντα του σταθμάρχη». Και επιβεβαίωσε ότι μέχρι και το έτος 2019, «η τηλεδιοίκηση λειτουργούσε στο τμήμα Λάρισας – Παλαιοφαρσάλου – Κατερίνης, εντούτοις, εξαιτίας πυρκαγιάς τέθηκε εκτός λειτουργίας έως και σήμερα».
Αφού ζητά να του αναγνωριστεί το τεκμήριο της αθωότητας, αλλά το δικαίωμα στη δίκαιη δίκη, αποδίδει όλες τις ευθύνες στους σταθμάρχες, αλλά και στον ένα μηχανοδηγό, για μη ενημέρωση του σταθμάρχη.
Όπως αναφέρει στη δήλωσή του έγιναν «πολλαπλά λάθη, εγκατάλειψη θέσεων εν ώρα υπηρεσίας από δύο σταθμάρχες και η μη συνακόλουθη τήρηση του ωραρίου, η μη έγκαιρη και επιβεβλημένη ενημέρωση εκ μέρους των απολειπομένων μηχανοδηγών περί της εισόδου στη γραμμή καθόδου με την παράλληλη μη ενημέρωσή τους με τον οιονδήποτε τρόπο από τον αρμόδιο σταθμάρχη, σε συνδυασμό με την ολιγωρία ως προς την ολοκλήρωση της εγκατάστασης του συστήματος τηλεδιοίκησης και των έργων σηματοδότησης, συνθέτουν το σκηνικό του τραγικού δυστυχήματος».
- Η διαφαινόμενη απόδοση ευθυνών σε έναν από τους δύο μηχανοδηγούς, που έχασαν τη ζωή τους στο δυστύχημα, προκάλεσε την οργή των συναδέλφων τους, με τον πρόεδρό τους, Κώστα Γενιδούνια, να σημειώνει ότι «όταν βλέπουμε εμείς οι μηχανοδηγοί ότι συνάδελφός μας είχε πρόβλημα υγείας, η οικογένειά του το βλέπει αυτό, όχι εμείς μόνο. Φτάνει! Να βγει η Hellenic Τrain και να μιλήσει επιτέλους».