Ηλιόπουλος: Η κυβέρνηση Μητσοτάκη ποτέ δεν άκουσε τους εργαζόμενους στο σιδηρόδρομο
«Η αίσθηση που έχει αυτή τη στιγμή ένα μεγάλο κομμάτι του κόσμου, ειδικά νεότερης γενιάς, είναι ότι δεν μιλάμε μόνο για σύγκρουση τρένων και για ένα τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα. Η αίσθηση είναι ότι έχει εκτροχιαστεί η χώρα», δήλωσε ο υπεύθυνος στρατηγικής επικοινωνίας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Νάσος Ηλιόπουλος, μιλώντας στον ρ/σ «Στο Κόκκινο 105.5 FM».
Σημείωσε ότι στο πλαίσιο και της σημερινής απεργιακής κινητοποίησης, «ο κόσμος ζητά τα αυτονόητα, ότι πρέπει να δοθούν απαντήσεις». «Σεβασμός στα θύματα σημαίνει σεβασμός στην αλήθεια», τόνισε.
Κατηγορώντας την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη ότι ποτέ δεν άκουσε τους εργαζόμενους στον σιδηρόδρομο, ο κ. Ηλιόπουλος είπε ότι κάθε δημόσιο πρόσωπο πρέπει σήμερα, προτού τοποθετηθεί, να ακούσει πολύ προσεκτικά τι έλεγαν όλο το προηγούμενο διάστημα οι εργαζόμενοι στο σιδηρόδρομο. «Μιλάμε για ένα γεγονός για το οποίο είχαν προειδοποιήσει οι εργαζόμενοι. Το 2021 και το 2022 οι μηχανοδηγοί είχαν στείλει τρία εξώδικα, στα οποία περιέγραφαν ακριβώς τις συνθήκες που αντιμετωπίζουν», τόνισε, προσθέτοντας ότι «από το 2020 έως το 2023 έχουμε 11 σιδηροδρομικά ατυχήματα» και πως «ο αρμόδιος υπουργός, ο κ. Καραμανλής, δεν είδε ποτέ τα σωματεία των μηχανοδηγών». Καταλόγισε στην κυβέρνηση ότι ενδιαφερόταν ότι να αλλάξει τη σύμβαση με τη Hellenic Train και «να χαρίσει 600 εκ. στην εταιρεία, κόβοντας αυτά τα χρήματα από την υποχρέωση για επενδύσεις που είχε η εταιρεία». Όμως, πρόσθεσε, «εξαφανίστηκε από τη σύμβαση και το άρθρο το οποίο αναφερόταν στην υποχρέωση της κυβέρνησης να ολοκληρώσει τα συστήματα ασφαλείας». Σχολίασε ότι δεν γίνεται όταν ρωτάται ο κυβερνητικός εκπρόσωπος για τη σύμβαση, «μια πολύ σημαντική πτυχή του ζητήματος», να παραπέμπει στον παραιτηθέντα υπουργό.
Ο κ. Ηλιόπουλος ανέφερε ότι έως το 2020 στην Καρόλου, στα κεντρικά του ΟΣΕ, υπήρχε δευτεροβάθμιο κέντρο ελέγχου και μετά έπαψε να λειτουργεί, ενώ πρόσθεσε ότι έως το καλοκαίρι του 2019 στο σταθμό της Λάρισας υπήρχε πάνω από ένας σταθμάρχης και λειτουργούσε ένα σύστημα τηλεδιοίκησης. Επίσης τόνισε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ γνωρίζει με στοιχεία «ότι σε έναν τόσο κομβικό σταθμό, βρέθηκε στη θέση του σταθμάρχη ένας άνθρωπος χωρίς την κατάλληλη εμπειρία και με πολύ παράξενο τρόπο». Είπε συγκεκριμένα: «στις 7 Απριλίου βγαίνει η προκήρυξη του ΟΣΕ στην οποία υπάρχει ως απαιτούμενο το ηλικιακό όριο των 48 ετών. Στις 13 Απριλίου κάνει ο συγκεκριμένος άνθρωπος την αίτηση, που κανονικά θα έπρεπε να απορριφθεί γιατί υπερέβαινε το ηλικιακό όριο. Παρ’ όλα αυτά, στις 25 Μαΐου εγκρίνεται η μετάταξη και στις 30 Μαΐου βγαίνει υπουργική απόφαση που αλλάζει τα ηλικιακά όρια». Υποστήριξε ότι αυτό είναι «ο ορισμός μιας εκ των υστέρων νομιμοποίησης», σχολιάζοντας πως «το αν είναι η όχι ρουσφέτι αυτό, ο κόσμος μπορεί να το κρίνει καθαρά».
Ο κ. Ηλιόπουλος τόνισε ότι επί ΣΥΡΙΖΑ ολοκληρώθηκε η ηλεκτροκίνηση και η διπλή γραμμή στη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, σχολιάζοντας πως το «ότι ζήσαμε τέτοιο δυστύχημα με διπλή γραμμή και όχι την περίοδο που η γραμμή ήταν σε πολλά μέρη μονή, φωτίζει ακόμα περισσότερο τα βαθιά προβλήματα που υπάρχουν στο σιδηρόδρομο». Σχετικά με τη σύμβαση για την τηλεδιοίκηση, είπε ότι «η ΝΔ το 2019 δεν παρέλαβε απλά μια σύμβαση, αλλά ένα έργο υπό εκτέλεση το οποίο θα έπρεπε να είχε παραδοθεί μέσα στο 2020» και πως από τότε «για τρία χρόνια, και οι μηχανοδηγοί ρωτούν πού είναι το έργο». Καταλόγισε στην κυβέρνηση προσπάθεια διάχυσης των ευθυνών, ενώ σχολίασε με αφορμή την ανάρτηση του πρωθυπουργού πως «όταν λέει ότι φταίνε όλοι, συνήθως αυτό καταλήγει στο να μην φταίει κανένας». Σημείωσε ότι σήμερα κρίνεται από τους πολίτες «το πολιτικό προσωπικό της χώρας, η δικαιοσύνη που με ευκολία έβγαζε παράνομες και καταχρηστικές τις απεργίες των σιδηροδρομικών τα προηγούμενα χρόνια, αλλά και τα μέσα ενημέρωσης τα οποία κάθε απεργία στα μέσα μεταφοράς την προέβαλαν μόνο ως ταλαιπωρία…».