ΡΑΣ: Η επιστολή που έστειλε στον ΟΣΕ τέσσερις μέρες πριν την τραγωδία – Ζητούσε εξηγήσεις για εκτροχιασμούς και απανωτά λάθη

 ΡΑΣ: Η επιστολή που έστειλε στον ΟΣΕ τέσσερις μέρες πριν την τραγωδία – Ζητούσε εξηγήσεις για εκτροχιασμούς και απανωτά λάθη

Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων με επιστολή που είχε στείλει στον ΟΣΕ τέσσερις ημέρες πριν την τραγωδία στα Τέμπη, ζητούσε να μάθει για τους απανωτούς εκτροχιασμούς, εάν έχει διερευνήσει περαιτέρω τις αιτίες των λαθών και αν αυτά οφείλονται σε ελλιπή εκπαίδευση ή κούραση των εργαζομένων

Όπως αποκάλυψε το ethnos.gr, προφητικά ως προς τον κομβικό ρόλο των σταθμαρχών και της σημασίας της εκπαίδευσης και της εμπειρίας τους, η ΡΑΣ έλεγε τα εξής: «Όσον αφορά στη μη ορθή διευθέτηση της αλλαγής τροχιάς από σταθμάρχη θα θέλαμε να μας ενημερώσετε αν αναλύθηκαν περαιτέρω οι παράγοντες που οδήγησαν το προσωπικό του ΟΣΕ σε αυτό (ελλιπής εκπαίδευση, κόπωση προσωπικού, άλλοι παράγοντες) και αν λήφθηκαν ή πρόκειται να ληφθούν μέτρα για την αντιμετώπισή τους».

Για το ζήτημα μάλιστα της διαχείρισης της κυκλοφορίας και της λειτουργίας του συστήματος τηλεδιοίκησης ο ΟΣΕ είχε ενημερωθεί πως θα αποτελούσε αντικείμενο εποπτικών ελέγχων και τη φετινή χρονιά. Αξίζει να σημειωθεί ότι όπως παγίως συμβαίνει, τα έγγραφα της Ρυθμιστικής Αρχής κοινοποιούνται και στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Η αλληλογραφία μεταξύ των δύο πλευρών είχε ξεκινήσει με την επιστολή της Αρχής, η οποία ζητούσε ενημέρωση για τους δύο απανωτούς εκτροχιασμούς στο δίκτυο σε διάστημα δέκα ημερών τον περασμένο Οκτώβριο στο Λιανοκλάδι και την Τιθορέα. Στην περίπτωση του δεύτερου μάλιστα η μετωπική σύγκρουση με άλλο σταθμευμένο τρένο είχε αποφευχθεί στο παρά πέντε.

Το περιστατικό οδηγεί τη ΡΑΣ στην αποστολή επιστολής προς τον ΟΣΕ στις 26 Οκτωβρίου 2022, με την οποία ζητά ενημέρωση για την ασφάλεια κυκλοφορίας στο δίκτυο αναφορικά με εκτροχιασμούς σε αλλαγές τροχιάς.

Σύμφωνα με το ethnos.gr, ο ΟΣΕ στο δικό του απαντητικό έγγραφο, αλλά και σε ανακοίνωση στον Τύπο αποδίδει τον εκτροχιασμό στην Τιθορέα σε «λάθος χειρισμό στην αλλαγή τροχιάς κατά την είσοδο του συρμού στο Σταθμό της Τιθορέας». Απαντά στη ΡΑΣ ότι η αποκατάστασης των βλαβών στις αλλαγές τροχιάς είναι ευθύνη της ΕΡΓΟΣΕ καθώς το έργο δεν έχει παραληφθεί ακόμα.

Ωστόσο η ΡΑΣ επιμένει και με νέο έγγραφό της στις 24 Φεβρουαρίου 2023, δηλαδή μόλις τέσσερεις ημέρες πριν την τραγωδία των Τεμπών σε δεύτερη επιστολή της προς τον ΟΣΕ σημειώνει επί της ουσίας πως η μη παραλαβή του έργου δε βγάζει τον Οργανισμό από το κάδρο των ευθυνών εφόσον αυτό βρίσκεται στο δίκτυο εν λειτουργία: «…ο ΟΣΕ ως υπεύθυνος λειτουργίας της υποδομής, ρύθμισης και ελέγχου κυκλοφορίας θα πρέπει να έχει άμεση και συνεχή ενημέρωση για τη συντήρησή της», επισημαίνεται στην επιστολή. Ξεκαθαρίζει επίσης πως «το προαναφερθέν ισχύει και σε περιπτώσεις που δεν έχει γίνει οριστική παραλαβή κάποιου έργου που γίνεται στο εν λειτουργία σιδηροδρομικό δίκτυο».

Για το λόγο αυτό η Αρχή ζητά λεπτομερή ενημέρωση «για τις ενέργειες στις οποίες έχετε προβεί ή σκοπεύετε να προβείτε προκειμένου να λυθεί το πρόβλημα της μη έγκαιρης αποκατάστασης βλαβών σε αλλαγές τροχιάς».

Σχετικά Άρθρα