Ηλιόπουλος: ”Στόχος της επιτροπής που αρχικά συγκρότησε ο κ. Μητσοτάκης είναι η συγκάλυψη – Σεβασμός στα θύματα σημαίνει σεβασμός στην αλήθεια”
«Αυτές τις μέρες όλοι όσοι εκφράζουμε δημόσιο λόγο πρέπει να μιλάμε με τον απαραίτητο σεβασμό τη στιγμή που ακόμη οι οικογένειες των θυμάτων δεν έχουν ταυτοποιήσει τα αγαπημένα τους πρόσωπα. Πρέπει επίσης να ακούσουμε με προσοχή αυτούς που όλο το προηγούμενο διάστημα διαμαρτύρονταν για την κατάσταση στο σιδηρόδρομο, τους εργαζόμενους του σιδηροδρόμου. Στο κάλεσμα για τη σημερινή συγκέντρωσή τους στο Σύνταγμα έγραψαν κάτι συγκλονιστικό: “μετρηθήκαμε και είμαστε λιγότεροι”!», δήλωσε ο υπεύθυνος στρατηγικής επικοινωνίας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Νάσος Ηλιόπουλος, μιλώντας στο ραδιόφωνο του «Real FM».
«Μόνο από το 2021 έως το 2022 από τους εργαζόμενους στάλθηκαν τρία εξώδικα προς το Υπουργείο Μεταφορών και τη διοίκηση του ΟΣΕ για την κατάσταση στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Τα ζητήματα υποδομών, η σήμανση, οι γραμμές, η τηλεδιοίκηση είναι ζητήματα του κράτους και του ΟΣΕ, όχι της Hellenic Train –η οποία βέβαια έχει άλλες πολύ μεγάλες ευθύνες για πολλά πράγματα», τόνισε.
«Ο κ. Μητσοτάκης στο αρχικό τηλεοπτικό μήνυμα που έκανε, είπε ότι η τραγωδία οφείλεται “κυρίως σε ανθρώπινο λάθος”. Όταν βιάζεται ο πρωθυπουργός σε εθνικό διάγγελμα να βγάλει πόρισμα, προφανώς προκαλούνται πολλά ερωτήματα για το ποια είναι η δουλειά της Επιτροπής που αρχικά συγκρότησε η κυβέρνηση…», σημείωσε ο Νάσος Ηλιόπουλος. «Μάλιστα από την αρχική προσπάθεια να φορτωθούν όλες οι ευθύνες στο ανθρώπινο λάθος, με την τελευταία ανάρτησή του ο κ. Μητσοτάκης φτάνει στα χρόνια του κ. Σημίτη. Όλο αυτό δείχνει μια προσπάθεια αποποίησης ευθυνών», ανέφερε.
«Ακόμα, είναι εξαιρετικά αντιφατικό ο κ. Μητσοτάκης να μιλά για διαχρονικές ευθύνες και την ίδια στιγμή να τοποθετεί στην Επιτροπή τον κ. Ζηλιασκόπουλο, τον άνθρωπο που το 2010-15 ήταν στη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Και όπως αποκαλύφθηκε χθες, τότε οι μηχανοδηγοί του είχαν κάνει εξώδικο γιατί είχε ζητήσει να αυξηθεί η ταχύτητα στον προαστιακό από τα 115 στα 160 χλμ. την ώρα, χωρίς να λειτουργεί το σύστημα ασφαλείας. Οι εργαζόμενοι είχαν προειδοποιήσει μάλιστα ότι δεν θα υλοποιήσουν μια τέτοια απόφαση», υπογράμμισε.
«Φαίνεται ότι επιδίωξη του κ. Μητσοτάκη με την Επιτροπή που αρχικά συγκρότησε δεν ήταν η αλήθεια, αλλά η συγκάλυψη», δήλωσε ο Νάσος Ηλιόπουλος.
«Επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, σε όλους τους κεντρικούς σταθμούς υπήρχαν τρία έμπειρα στελέχη ευθύνης, δύο σταθμάρχες και ένας κλειδούχος. Προφανώς και υπάρχει ο παράγοντας του ανθρώπινου λάθους, αλλά όταν σε μία θέση ευθύνης τοποθετείται ένας άνθρωπος άπειρος και μόνος του, το “ανθρώπινο λάθος” είναι λάθος της διοίκησης που επέτρεψε να συμβεί αυτό», είπε.
«Το 2018 ολοκληρώθηκε η διπλή γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Είναι χαρακτηριστικό ότι τέτοιο δυστύχημα δεν είχε συμβεί τα προηγούμενα χρόνια, όταν ακόμα σε πολλά μέρη η γραμμή ήταν μονή», εξήγησε.
Όσον αφορά το σύστημα τηλεδιοίκησης, σημείωσε: «η σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ παρέλαβε το 2019 ένα έργο που βρισκόταν σε υλοποίηση και σύμφωνα με τα στοιχεία των υπηρεσιών είχε ολοκληρωθεί στο 68%». «Με βάση τη σύμβαση το έργο θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί μέσα στο 2020. Και από τότε, και τα σωματεία των μηχανοδηγών λένε πού είναι το έργο…», τόνισε ο Νάσος Ηλιόπουλος.