Τέμπη: Ο μηχανοδηγός είχε ρωτήσει τον σταθμάρχη εάν βρισκόταν στη λάθος γραμμή – ”Είμαι στην κάθοδο, είμαι καλά εδώ;”
Στο μικροσκόπιο των αρχών βρίσκονται οι συνομιλίες μεταξύ του μηχανοδηγού του Intercity και του σταθμάρχη Λάρισας σε μια προσπάθεια να δοθούν απαντήσεις για το χρονικό της τραγωδίας στα Τέμπη. Από τις συνομιλίες φαίνεται ότι ο μηχανοδηγός αντιλήφθηκε πως κάτι δεν πήγαινε καλά με την πορεία του και πως ήταν στη γραμμή καθόδου και έτσι επιχείρηση να επικοινωνήσει με σταθμαρχείο, από το οποίο φαίνεται να μην πήρε απάντηση. Όλα αυτά λίγα λεπτά πριν την σύγκρουση.
Ειδικότερα, και σύμφωνα με πληροφορίες του ALPHA, ο μηχανοδηγός του Intercity είπε χαρακτηριστικά στον σταθμάρχη: «είμαι στην κάθοδο, είμαι καλά εδώ;»
Τότε ο σταθμάρχης Λάρισας, σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ, δεν έδωσε απάντηση. Σε κάθε περίπτωση ο μηχανοδηγός συνέχισε και λίγα λεπτά αργότερα συγκρούστηκε μετωπικά με την εμπορική αμαξοστοιχία, που κατευθυνόταν από Κατερίνη για Λάρισα.
Το τι πραγματικά συνέβη και ειπώθηκε ανάμεσα στους μηχανοδηγούς που σκοτώθηκαν και τον σταθμάρχη Λάρισας που κατηγορείται, αναμένεται να ανακοινωθεί μέσα στις επόμενες μέρες. Πάντως, ο ίδιος υποστηρίζει πως έκανε μεν λάθος αλλά δεν τον προειδοποίησε κανένας.
διάλογος του σταθμάρχη «Βασίλη Φεύγω» – «Φεύγεις» δεν έγινε με το μοιραίο τρένο
Επίσης όπως γίνεται γνωστό, διάλογος που κατέληξε στο περιβόητο πλέον «Βασίλη Φεύγω;» – «Φεύγεις»ο οποίος μέχρι τώρα θεωρείτο πως ήταν η τελευταία συζήτηση ανάμεσα στον σταθμάρχη Λάρισας με τον μηχανοδηγό της αμαξοστοιχίας δεν έγινε ανάμεσα σε αυτά τα δύο άτομα.
Σύμφωνα με πληροφορίες που μετέδωσε η ΕΡΤ, την ερώτηση «Βασίλη Φέύγω», την απήθυνε στον σταθμάρχη ένας άλλος οδηγός που πραγματοποιούσε το δρομολόγιο Λάρισα – Βόλος.
Τέσσερις οι φωνές στο ηχητικό
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με την ΕΡΤ, στο επίμαχο ηχητικό ντοκουμέντο ακούγονται τέσσερις φωνές κι όχι τρεις.Στη συνομιλία εκτός από τις φωνές του σταθμάρχη της Λάρισας, του μηχανοδηγού του μοιραίου τρένου και του κλειδούχου δηλαδή του υπαλλήλου του σιδηροδρομικού σταθμού, υπάρχει κι ο δεύτερος μηχανοδηγός που ρωτάει «Βασίλη φεύγω» και παίρνει την σχετική απάντηση από τον σταθμάρχη.
Σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ, ο υπάλληλος του σιδηροδρομικού σταθμού που ρωτάει «Βασίλη να γυρίσω» και ο σταθμάρχης απαντάει «Όχι, όχι, άστο όπως είναι γιατί ακολουθεί το 1564», πρόκειται για μια συνομιλία που γίνεται με τρένο που περιμένει από τα Παλαιοφάρσαλα να πάει στη Λάρισα και για αυτό του δίνει αυτή την οδηγία να πάει διαγώνια, δηλαδή να πάει στη γραμμή της Λάρισας.
Επομένως, είναι τέσσερα τα άτομα που ακούγονται στο καταγραφικό που έχει έρθει στην επιφάνεια. Πρόκειται για το ηχητικό από το καταγραφικό από το σταθμό της Λάρισας.
Το καταγραφικό έχει καταγράψει τις συνομιλίες που έχει ο σταθμάρχης της Λάρισας με μηχανοδηγούς αλλά και με τον υπάλληλο. Αυτό δεν σημαίνει ότι ο μηχανοδηγός του μοιραίου τρένου άκουγε αυτές τις συνομιλίες. Άκουγε μόνο τον σταθμάρχη. Δεν σημαίνει ότι πήρε κάποια λάθος οδηγία .Αυτό που δεν έχουμε ακούσει τουλάχιστον σε αυτό που έχει έρθει στην επιφάνεια γιατί ενδεχομένως να υπάρχει ολόκληρη συνομιλία, είναι αν υπήρξε και ποια ήταν η απάντηση από τον μηχανοδηγό του μοιραίου τρένου.
Την ίδια στιγμή συμπεραίνουμε ότι υπήρχε κίνηση στον σταθμό λίγο πριν το δυστύχημα. Το μοιραίο επιβατικό τρένο θα συνέχιζε βόρεια για τον επόμενο σταθμό που ήταν οι Νέοι Πόροι. Την ίδια στιγμή όμως υπήρχαν άλλα δύο τρένα από Λάρισα με κατεύθυνση προς Βόλο.
Ο επίμαχος διάλογος
Μηχανοδηγός; Λάρισα ακούει;
Σταθμάρχης: Ακούει. Με 47 νούμερο περνάτε κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως φωτόσημο εισόδου νέων Πόρων.
Μηχανοδηγός: Βασίλη φεύγω;
Σταθμάρχης: Φεύγεις, φεύγεις.
Μηχανοδηγός: Έγινε, καλό βράδυ.
Σταθμάρχης: Καλή συνέχεια.
Υπάλληλος σιδηροδρομικού σταθμού: Βασίλη, να γυρίσω;
Σταθμάρχης: Όχι, όχι άστο όπως είναι γιατί ακολουθεί το 1564.
Υπάλληλος σιδηροδρομικού σταθμού: Έγινε, καλώς, το αφήνω όπως είναι η διαγώνιος.