Οξύμωρο! Ο Καραμανλής ίδρυσε πριν ένα μήνα αρχή διερεύνησης σιδηροδρομικών ατυχημάτων- Δεν την συγκαλούν αλλά ιδρύουν (νέα) “υπερκομματική επιτροπή”

 Οξύμωρο! Ο Καραμανλής ίδρυσε πριν ένα μήνα αρχή διερεύνησης σιδηροδρομικών ατυχημάτων- Δεν την συγκαλούν αλλά ιδρύουν (νέα) “υπερκομματική επιτροπή”

Πρόκειται για κοροϊδία. Εκτός από το σύστημα τηλεματικής/τηλεδιοίκησης που θα εγκαινίαζε ο πρωθυπουργός στη Θεσσαλονίκη, παρότι δεν υφίσταται(!), εκτός της αποκάλυψης του Mega για το “παράπηγμα” που στεγάζει το επίσης ανύπαρκτο σύστημα στον σταθμό της Λάρισας, πέραν, μάλιστα, της αδιαφορίας των διοικήσεων ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ στις προειδοποιήσεις των εργαζομένων, ο παραιτηθείς πρ. υπουργός Κώστας Καραμανλής προώθησε στις αρχές Ιανουαρίου και ενιαία αρχή για την διερεύνηση αεροπορικών και σιδηροδρομικών αστυχημάτων!

Ενώ, δηλαδή, δεν είχε κάνει το παραμικρό για να καταστήσει ασφαλές το σιδηροδρομικό δίκτυο και τις συγκοινωνίες, ίδρυσε αρχή για την διερεύνηση των ατυχημάτων…

Το ερώτημα που τίθεται, φυσικά, είναι γιατί ο υπουργός Επικρατείας (και Μεταφορών) Γιώργος Γεραπετρίτης πρόκειται να συστήσει “υπερκομματική (;) επιτροπή” για την διερεύνηση τέτοιων σιδηροδρομικών ατυχημάτων (ο νόμος ψηφίστηκε στις 23 Ιανουαρίου), όταν η ίδια η κυβέρνηση έχει συστήσει ενιαία αρχή με τις ίδιες αρμοδιότητες;

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών περίεγραφε ως επιδίωξη του σχεδίου νόμου που κατατέθηκε στις αρχές Ιανουαρίου την “μείωση της γραφειοκρατείας και καλύτερη αποτελεσματικότητα υπό τον τίτλο: «Θεσμικό πλαίσιο για τη διερεύνηση αεροπορικών και σιδηροδρομικών ατυχημάτων και την ασφάλεια των μεταφορών»”.

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, προχωρά η ενοποίηση των δύο Επιτροπών Διερεύνησης Ατυχημάτων (αεροπορικών και σιδηροδρομικών) και η σύσταση του νέου «Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών».

Παράλληλα, ενοποιούνται τα όργανα διοίκησης, δημιουργείται εντός του Υπουργείου Αυτοτελή Μονάδα Μελετών και Διερευνήσεων, οι διοικητικοί υπάλληλοι μετατάσσονται στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κι αυτό με τη σειρά του θα τους διαθέτει στον νέο φορέα, ανάλογα με τις ανάγκες που θα έχει, παρέχεται η δυνατότητα συνεργασίας με τρίτους διερευνητές και τεχνικούς συμβούλους, προκειμένου να καλυφθεί άμεσα η απουσία διερευνητών σιδηροδρομικών ατυχημάτων και ενισχύεται το έργο των διερευνητών, παρέχοντάς τους οικονομικά κίνητρα.

Σημειώνεται ότι στο πλαίσιο της αναδιοργάνωσης του χάρτη των Ανεξαρτήτων Αρχών της χώρας, έχει συσταθεί η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (Α.Π.Α.), καταργήθηκε η Ρυθμιστική Αρχή Επιβατικών Μεταφορών (ΡΑΕΜ), και η Εθνική Αρχή Συντονισμού Πτήσεων ονομάστηκε «Εθνικός Οργανισμός Συντονισμού Πτήσεων» (Ε.Ο.Σ.Π.).

Όλα αυτά ενώ οι εκπρόσωποι των εργαζομένων στους σιδηροδρόμους “βομβάρδιζαν” τις διοικήσεις ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ με καταγγελίες για την άθλια κατάσταση που επικρατεί και τους κινδύνους να προκληθεί ένα σοβαρό δυστύχημα. Στα εξώδικά τους, οι διοικήσεις των αρμόδιων οργανισμών απαντούσαν με…εξώδικα και χλευασμό για δήθεν πολιτικές σκοπιμότητες. Μιλώντας στον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ που επισκέφθηκε το εργοτάξιο του Ρέντη, ο πρόεδρος των μηχανοδηγών Κώστας Γενηδούνιας ανέφερε ανάφερε ενδεικτικά πως «το πρώτο εξώδικο το στείλαμε το Σεπτέμβριο του 2021 γιατί μας είχαν πει ότι τότε θα τελείωναν τα έργα, μετά μας είπαν ότι θα ολοκληρωθούν σε πέντε μήνες. Τον Φεβρουάριο του 2022 στείλαμε ξανά εξώδικο, πάλι μας είπαν σε πέντε μήνες θα γίνουν τα έργα. Από τον Αύγουστο μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2022 έγιναν τρεις εκτροχιασμοί. Στείλαμε ξανά εξώδικο τον Οκτώβριο του 2022 και ο ΟΣΕ μας απάντησε ότι λέμε ψεύδη και εξυπηρετούμε σκοπιμότητες». Ο Αλέξης Τσίπρας στην δήλωσή του επισήμανε ότι οι εργαζόμενοι «είχαν κάνει επανειλημμένες προσπάθειες να αναδείξουν το πρόβλημα» τονίζοντας πως «μου περιέγραψαν το χρονικό μιας προαναγγελθείσας τραγωδίας, τα αίτια της οποίας καμία σκοπιμότητα δεν μπορεί να τα κρύψει».

Διαβάστε σχετικά όλες τις καταγγελίες:

Τι προβλέπει ο νόμος που ψηφίστηκε

Στον ίδιο νόμο επίσης οι διατάξεις για την αδειοδότηση συνδρομητικών ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών υπηρεσιών μέσω δορυφόρου και οι διατάξεις για την αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών.

Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 14/Α/21-1-2023 ο νόμος 5014/2023 με τίτλο “Θεσμικό πλαίσιο για τη διερεύνηση αεροπορικών και σιδηροδρομικών ατυχημάτων και την ασφάλεια των μεταφορών” με το οποίο ενοποιούνται οι δύο Επιτροπές Διερεύνησης Ατυχημάτων (αεροπορικών και σιδηροδρομικών) και συστήνεται νέος «Εθνικός Οργανισμός Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών».

ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΩΝ

ΜΕΡΟΣ Α’: ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

Άρθρο 1 Σκοπός

Άρθρο 2 Αντικείμενο

ΜΕΡΟΣ Β’: ΣΥΣΤΑΣΗ ΕΘΝΙΚΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΕΡΕΥ- ΝΗΣΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ (Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ.)

Άρθρο 3 Σύσταση του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων

Άρθρο 4 Συγκρότηση – Θητεία μελών συμβουλίου

Άρθρο 5 Κωλύματα, ασυμβίβαστα και υποχρεώσεις των μελών του συμβουλίου

Άρθρο 6 Πειθαρχική ευθύνη των μελών του συμβουλίου

Άρθρο 7 Εκπροσώπηση του Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ.

Άρθρο 8 Λειτουργία του συμβουλίου του Ε.Ο.Δ.Α.Σ. Α.Α.Μ.

Άρθρο 9 Αρμοδιότητες Προέδρου

Άρθρο 10 Μονάδα Μελετών και Διερεύνησης Ατυχημάτων

Άρθρο 11 Πόροι

Άρθρο 12 Αποζημίωση των Διερευνητών του Γραφείου Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων και Συμβάντων του Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ.

Άρθρο 13 Εξουσιοδοτικές διατάξεις

ΜΕΡΟΣ Γ’: ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΒΑΝΤΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ.

Άρθρο 14 Πεδίο εφαρμογής

Άρθρο 15 Ορισμοί

Άρθρο 16 Σοβαρά συμβάντα

Άρθρο 17 Διερεύνηση ασφάλειας

Άρθρο 18 Διαδικασία διερεύνησης

Άρθρο 19 Καθεστώς των διερευνητών ασφάλειας

Άρθρο 20 Συντονισμός των διερευνήσεων

Άρθρο 21 Τόπος του ατυχήματος – Διαφύλαξη αποδεικτικών στοιχείων

Άρθρο 22 Προστασία ευαίσθητων πληροφοριών ασφάλειας

Άρθρο 23 Πρόσωπα που συμμετέχουν στη διαδικασία διερεύνησης

Άρθρο 24 Αίτηση εξαίρεσης

Άρθρο 25 Πόρισμα διερεύνησης

Άρθρο 26 Κοινοποίηση πορίσματος

Άρθρο 27 Χρονικοί περιορισμοί διερεύνησης

Άρθρο 28 Δήλωση αεροπορικών ατυχημάτων και συμβάντων

Άρθρο 29 Συνεργασία με άλλα κράτη

Άρθρο 30 Υποχρέωση ενημέρωσης

Άρθρο 31 Συνοπτικές εκθέσεις έρευνας

Άρθρο 32 Συστάσεις ασφάλειας – Παρακολούθηση των συστάσεων ασφάλειας και ηλεκτρονική βάση συστάσεων ασφάλειας

Άρθρο 33 Αλλοδαπά πορίσματα διερεύνησης

Άρθρο 34 Κοινοποίηση πληροφοριών

Άρθρο 35 Αναθεώρηση του πορίσματος

Άρθρο 36 Πληροφορίες για πρόσωπα και επικίνδυνα εμπορεύματα επί του αεροσκάφους

Άρθρο 37 Αναστολή της ποινικής διαδικασίας

Άρθρο 38 Διάρκεια φύλαξης στοιχείων

Άρθρο 39 Απαγορεύσεις – Κυρώσεις

Άρθρο 40 Ενημέρωση κοινής γνώμης

Άρθρο 41 Παροχή συνδρομής στα θύματα αεροπορικών ατυχημάτων και στους συγγενείς τους

ΜΕΡΟΣ Δ’: ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΒΑΝΤΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ.

Άρθρο 42 Υποχρέωση διερεύνησης

Άρθρο 43 Ορισμοί

Άρθρο 44 Καθεστώς – διεξαγωγή έρευνας

 Άρθρο 45 Αρμοδιότητες Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ.

Άρθρο 46 Διαδικασία διερεύνησης

Άρθρο 47 Εκθέσεις

Άρθρο 48 Πληροφορίες προς διαβίβαση στον Οργανισμό

Άρθρο 49 Συστάσεις ασφάλειας

ΜΕΡΟΣ Ε’: ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

Άρθρο 50 Μεταβατικές διατάξεις

Άρθρο 51 Καταργούμενες διατάξεις

ΜΕΡΟΣ ΣΤ’: ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

Άρθρο 52 Παράταση προθεσμιών για ρυθμίσεις Μητρώων συντελεστών παραγωγής δημοσίων και ιδιωτικών έργων, μελετών, τεχνικών και λοιπών συναφών επιστημονικών υπηρεσιών (ΜΗ.Τ.Ε.) – Τροποποίηση παρ. 1 και 2 άρθρου 144 ν. 4764/2020

Άρθρο 53 Παράταση ισχύος πτυχίων και βεβαιώσεων εγγραφής στο Μητρώο Μελετητών, στο Μητρώο Γραφείων Μελετών και στο Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 39 και παρ. 6 άρθρου 65 π.δ. 71/2019

Άρθρο 54 Παράταση ισχύος βεβαιώσεων εγγραφής πτυχίων στο Μ.Ε.ΕΠ. – Τροποποίηση παρ. 4 άρθρου 74 ν. 4821/2021

Άρθρο 55 Δυνατότητα υποβολής δήλωσης προτίμησης στην αίτηση συμμετοχής στις εξετάσεις για εισαγωγή σε Πρότυπο Σχολείο – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 18 ν. 4692/2020

Άρθρο 56 Εξουσιοδοτικές διατάξεις για την αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών και των μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης – Τροποποίηση άρθρου 80 ν. 4823/2021

Άρθρο 57 Μεταβατικές διατάξεις για τις δομές και τα στελέχη της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης – Τροποποίηση άρθρου 231 ν. 4823/2021

Άρθρο 58 Διαδικασία αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτικών – Τροποποίηση παρ. 6 άρθρου 73 ν. 4823/2021

Άρθρο 59 Θέματα της Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση – Τροποποίηση περ. ε) παρ. 4 άρθρου 1 ν. 4142/2013

Άρθρο 60 Προϋποθέσεις κατοχής άδειας για την παροχή συνδρομητικών ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών υπηρεσιών – Αντικατάσταση παρ. 4 άρθρου 2 ν. 2644/1998

ΜΕΡΟΣ Ζ’: ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ

Άρθρο 61 Έναρξη ισχύος

Διαβάστε αναλυτικά

ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 5014/2023 ΦΕΚ 14/Α/21-1-2023

Θεσμικό πλαίσιο για τη διερεύνηση αεροπορικών και σιδηροδρομικών ατυχημάτων για την ασφάλεια των μεταφορών και άλλες διατάξεις.

Σχετικά Άρθρα