Λειτουργούσαν τα συστήματα ασφάλειας; Τι αποκαλύπτει ο πρόεδρος των μηχανοδηγών
Σε τέσσερις προσαγωγές για την ανείπωτη τραγωδία μετά τη σύγκρουση τρένων στα Τέμπη προχώρησε η Ελληνική Αστυνομία, την ώρα που οι Αρχές δίνουν μάχη στα συντρίμμια για τον εντοπισμό επιβατών. Οι νεκροί είναι τουλάχιστον 32 ενώ οι τραυματίες που νοσηλεύονται είναι 53. Άρχισαν οι προσπάθειες με γερανοφόρο οχήματα.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Open έχουν εξεταστεί και ολοκληρώσει τις καταθέσεις τους ένας εκ των βασικών υπευθύνων της Hellenic Train, ένας προϊστάμενος στα εκδοτήρια και ένας προϊστάμενος στους μηχανοδηγούς. Την ίδια ώρα υπάρχει αναμονή για την κατάθεση του σταθμάρχη Λάρισας.
Την έρευνα για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη έχει αναλάβει το Τμήμα της Τροχαίας της Λάρισας. Η έρευνα βρίσκεται σε εξέλιξη για το περιστατικό, ενώ στο Αστυνομικό τμήμα Λάρισας δίνονται ήδη καταθέσεις, ώστε να διερευνηθούν τα αίτια της τραγωδίας.
- Για την πολύνεκρη σύγκρουση δυο αμαξοστοιχιών στα Τέμπη, αργά το βράδυ της Τρίτης, στην περιοχή Ευαγγελισμός, μίλησε ο Κώστας Γενιδούνιας, πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ, καταγγέλλοντας ότι όλα γίνονται χειροκίνητα και εμπειρικά.
«Έχει συμβεί το αδιανότητο. Δύο τρένα βρέθηκαν στην ίδια γραμμή. Το Intercity ανέβαινε προς Θεσσαλονίκη, το εμπορικό κατέβαινε από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα και υπήρξε μετωπική σύγκρουση και τα αποτελέσματα της τα βλέπετε όλοι», δήλωσε στην ΕΡΤ.
Σε ερώτηση πώς εξηγεί το ότι δεν ενημερώθηκαν οι συνάδελφοί του ότι κινούνταν στην ίδια γραμμή και αν υπάρχει κάποιο κεντρικό σύστημα που έχει την επιτήρηση των αμαξοστοιχιών, ο κ. Γενιδούνιας απαντά: «Δεν λειτουργεί τίποτα. Γίνονται όλα με ανθρώπινο παράγοντα, χειροκίνητα. Είμαστε στο manual (χειροκίνητο). Όπως είμαστε σε όλη τη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη», προσθέτοντας ότι ούτε οι ενδείξεις λειτουργούν, ούτε τα φωτοσήματα, ούτε ο έλεγχος της κυκλοφορίας.
- «Αν αυτά λειτουργούσαν, οι μηχανοδηγοί θα βλέπανε την κόκκινη ένδειξη και τα τρένα θα σταματούσαν σε απόσταση μεταξύ τους 500 μ», κατήγγειλε τονίζοντας ότι ως φορέας έχουν κάνει έγραφες διαμαρτυρίες γι’ αυτό το θέμα.
Ειδικότερα τόνισε ότι το τελευταίο χρονικό διάστημα τα συστήματα που υπήρχαν δεν λειτουργούν. «Εμείς συνεχώς διαμαρτυρόμαστε γι’ αυτά. Εμείς παίρνουμε συνέχεια εντολές και πάμε όπου μας λένε», πρόσθεσε συμπληρώνοντας ότι αρμόδιοι για να απαντήσουν είναι άλλοι.
- «Ψάχνω τους συναδέλφους μου» είπε ο κ. Γενιδούνιας, διευκρινίζοντας ότι υπάρχει διπλή γραμμή και δεν μπορεί να καταλάβει γιατί βρέθηκαν οι δύο αμαξοστοιχίες στην ίδια γραμμή.
«Προφανώς οι συνάδελφοι βρήκαν ο ένας τον άλλο στην ίδια γραμμή», συμπλήρωσε προσθέτοντας ότι «η γραμμή Αθήνα Θεσσαλονίκη είναι διπλή. Αν σε κάποιο σημείο γίνονται έργα, υπάρχουν εκεί διακλαδώσεις οι οποίες κατευθύνουν τα τρένα. Εδώ η γραμμή είναι διπλή και δύο τρένα βρέθηκαν στην ίδια γραμμή. Το ένα κατέβαινε και το άλλο ανέβαινε».