Αξιολόγηση: Κάθε εκπαιδευτικός θα έχει τον αξιολογητή του – Οι 4 περιφέρειες που αρχίζει το μέτρο – Έρχονται σφοδρές αντιδράσεις

 Αξιολόγηση: Κάθε εκπαιδευτικός θα έχει τον αξιολογητή του – Οι 4 περιφέρειες που αρχίζει το μέτρο – Έρχονται σφοδρές αντιδράσεις

Νέεα αντιδράσεις αναμένεται να προκαλέσει η Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με την οποία αποφασίστηκε η έναρξη λειτουργίας της ειδικής ψηφιακής εφαρμογής για την διενέργεια της διαδικασίας ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ – ΕΒΠ. Ο νόμος δεν εφαρμόστηκε κατά την πρώτη χρονιά της ψήφισής του αλλά φέτος περίπου 160-65.000 δάσκαλοι και καθηγητές θα περάσουν από το «βάσανο» της αξιολόγησης.

Η εν λόγω πλατφόρμα, θα αποτελεί τμήμα της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης gov.gr, και προβλέπει την ηλεκτρονική καταχώριση βιογραφικών στοιχείων των αξιολογούμενων, της προβλεπόμενης έκθεσης αυτοαξιολόγησης, τις αποτιμήσεις του αξιολογητή κατόπιν παρακολούθησης των δύο διδασκαλιών (όπως προβλέπεται από τον νόμο), καθώς και την τελική αξιολογική έκθεση με την ολοκλήρωση του εκάστοτε κύκλου αξιολόγησης.

Επιπλέον, μέσω της ίδιας εφαρμογής, θα παρέχεται στον εκπαιδευτικό η δυνατότητα να υποβάλει ένσταση, σε περίπτωση που διαφωνεί με την οριστική αξιολογική κρίση του αξιολογητή του, καθώς και να ενημερωθεί για την εξέλιξη της ένστασής του, μετά την εξέτασή της από την Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης.

  • Σύμφωνα με σχετική ενημέρωση του υπουργείου Παιδείας, στην πλατφόρμα θα αρχίσουν να καταχωρίζονται από την ερχόμενη εβδομάδα τα ζεύγη αξιολογητή-αξιολογούμενου από τους Διευθυντές Εκπαίδευσης, προκειμένου να μπορέσουν οι εκπαιδευτικοί και οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης να έχουν πρόσβαση στην εφαρμογή και να αρχίσουν να καταχωρίζουν στοιχεία που αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της διαδικασίας, όπως τα βιογραφικά στοιχεία του αξιολογούμενου.

Σε πρώτη φάση, η συγκεκριμένη διαδικασία αφορά στις τέσσερις περιοχές στις οποίες έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες επιλογής και τοποθέτησης των Συμβούλων (Β. Αιγαίο, Ν. Αιγαίο, Πελοπόννησο και Κρήτη) και ξεκινά από τους νεοδιορισθέντες εκπαιδευτικούς, για τους οποίους η θετική αξιολόγηση αποτελεί προϋπόθεση μονιμοποίησης.

Με την τοποθέτηση των υπολοίπων Συμβούλων Εκπαίδευσης το προσεχές διάστημα, η διαδικασία θα υλοποιηθεί και στις υπόλοιπες περιοχές.

Υπενθυμίζεται ότι η αξιολόγηση εστιάζει σε δύο πεδία:

α) το διδακτικό και παιδαγωγικό έργο του εκπαιδευτικού, που εξειδικεύεται σε α1) γενική και ειδική διδακτική, α2) παιδαγωγικό κλίμα και διαχείριση της τάξης και

β) την υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια.

Η αξιολόγηση διενεργείται βάσει τετράβαθμης περιγραφικής κλίμακας («εξαιρετικό», «πολύ καλό», «ικανοποιητικό», «μη ικανοποιητικό» έργο).

Στα τελευταία 20 χρόνια, όσες φορές, οι κυβερνήσεις προσπάθησαν να εφαρμόσουν νόμο για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών απέτυχαν παταγωδώς. Οι δύο προηγούμενες φορές το 2002 με τον νόμο 2986 και το 2010 με τον νόμο 3848, έμειναν «στα χαρτιά» κάτω από τις σφοδρές αντιδράσεις των συνδικαλιστικών σωματείων αλλά και των τότε πολιτικών εξελίξεων αφού καμία κυβέρνηση δεν ήθελε- και μάλιστα σε προεκλογική περίοδο- να χάσει τη στήριξη στην κάλπη σχεδόν 170.000 δημοσίων υπαλλήλων της εκπαίδευσης.

Η συμμετοχή σε οποιαδήποτε διαδικασία αξιολόγησης (σχολικής μονάδας, εκπαιδευτικών ή στελεχών) είναι υποχρεωτική. H παράλειψη συμμετοχής συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα και προβλέπονται κυρώσεις: πειθαρχική ποινή παρακράτησης μισθού 1 μηνός / βαθμολογική-μισθολογική στασιμότητα του εκπαιδευτικού.

Σχετικά Άρθρα