Νέο Fuel pass …στην αντλία: Πού αποδίδεται η κυβερνητική στροφή με νέα επιδότηση προ των πυλών
Η κυβέρνηση σχεδιάζει εντός των επόμενων ημερών την επαναφορά της οριζόντιας κρατικής επιδότησης στην αντλία, στο μοντέλο που εφαρμόστηκε τους προηγούμενους μήνες καταρχάς για το πετρέλαιο κίνησης ενώ με τις τιμές και για την αμόλυβδη κοντά στα 2 ευρώ, στο τραπέζι είναι και μια νέα έκδοση του fuel pass με εισοδηματικά κριτήρια και πάλι.
Την παρέμβαση στην αντλία, όπως την περιέγραψε, αποκάλυψε στον Realfm και στην εκπομπή των Σεραφείμ Κοτρώτσου και Έλλης Τριανταφύλλου, ο αναπληρωτής υπουργός οικονομίας Θόδωρος Σκυλακάκης. Ωστόσο, μέχρι πριν μερικές ημέρες το οικονομικό επιτελείο αντιδρούσε στην προοπτική μιας ακόμα επιδότησης λόγω του ότι, όπως λένε οι αρμόδιοι υπουργοί, έχουν εξαντληθεί τα έως σήμερα δημοσιονομικά περιθώρια.
Έτσι,
- Στις 30/9 το diesel κόστιζε: 1,828€/lt
- Στις 14/10 κόστιζε: 2,131€/lt.
Ήδη, την ετοιμότητα για νέα παρέμβαση στο πετρέλαιο κίνησης, στη σωστή στιγμή, που θα γίνει αντιληπτή στους πολίτες χωρίς να είναι επιβλαβής για τα δημοσιονομικά, επισήμανε στον ΣΚΑΪ το πρωί του Σαββάτου ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.
Ξεκαθάρισε πάντως ότι “οι δυνατότητες μας δεν είναι ατέλειωτες, ζυγίζουμε τα πράγματα, σταθμίζουμε τις δυνατότητες” φέρνοντας ως παράδειγμα προς αποφυγήν τι συνέβη στη Βρετανία.
- Να σημειωθεί ότι στις αποφάσεις της κυβέρνησης σημαντικό ρόλο παίζει και το ότι θα απαιτηθούν μικρότερα ποσά για επιδοτήσεις στο ρεύμα και το φυσικό αέριο το Νοέμβριο κι έτσι δημιουργείται χώρος για ενισχύσεις στα καύσιμα κίνησης.
Επίσης η πορεία των εσόδων του προϋπολογισμού είναι ικανοποιητική. Πιο συγκεκριμένα τα έσοδα από φόρους ανήλθαν σε 40,6 δισεκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 4,90 δισεκατ. ευρώ ή 13,7% έναντι του στόχου που έχει περιληφθεί στην εισηγητική έκθεση του Προϋπολογισμού 2022, ενώ μόνο για το Σεπτέμβριο α έσοδα από φόρους ανήλθαν σε 4,909 δισεκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 609 εκατ. ευρώ ή 11% έναντι του στόχου.
- Στο φόντο αυτό ο σχεδιασμός προβλέπει ένα μέτρο που θα “κουρέψει” την τιμή κατά 15 περίπου λεπτά οδηγώντας τη κάτω από τα 2 ευρώ το λίτρο και σε κάθε περίπτωση κάτω από την τιμή της αμόλυβδη. Έτσι εκτιμάται ότι θα δοθεί μια “ανάσα” και στις τιμές στο ράφι του σούπερ – μάρκετ μέσω της εφοδιαστικής αλυσίδας, όπου παράλληλα αναμένεται να εφαρμοστεί το “καλάθι του νοικοκυριού” σε μια προσπάθεια ανάσχεσης του κύματος ακρίβειας.
Παράλληλα, με την κίνηση αυτή η κυβέρνηση στοχεύει και στη μείωση της διαφοράς του ντίζελ κίνησης με αυτήν του πετρελαίου θέρμανσης, που ξεκίνησε να διατίθεται κάτω από 1,40 ευρώ το λίτρο, ώστε να μην υπάρχει ισχυρό κίνητρο λαθρεμπορίας.