ΓΣΕΒΕ: Ψευδαίσθηση το “καλάθι της νοικοκυράς” – Το μέτρο δεν θα έχει κανένα αποτέλεσμα
Ως ψευδαίσθηση χαρακτηρίζει η ΓΣΕΒΕΕ (Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας) το «καλάθι των 50 προϊόντων» που ανακοίνωσε πρόσφατα ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης.
Υπενθυμίζεται ότι το εν λόγω «καλάθι» έρχεται με χαρακτηριστική καθυστέρηση, δίχως συγκεκριμένες δεσμεύσεις και χωρίς να αντιμετωπίζει τον πυρήνα του προβλήματος, δηλαδή της ακρίβειας και του πληθωρισμού που φέρνουν σε απόγνωση νοικοκυριά και επιχειρήσεις.
Μεταξύ άλλων, η ΓΣΕΒΕΕ εκτιμά πως το μέτρο αυτό δεν θα έχει κανένα αποτέλεσμα αλλά πως έγινε για τη δημιουργία εντυπώσεων, καθώς «θέλει να προβάλει ότι η κυβέρνηση δε στέκεται αμήχανη και παρεμβαίνει στην αγορά».
Αποδομώντας το «καλάθι» του Υπουργείου, η Συνομοσπονδία επισημαίνει ότι το μέτρο δεν προβλέπει απαγόρευση αυξήσεων, αλλά παρακολούθηση των τιμών, μετατοπίζοντας παράλληλα την αγοραστική κίνηση προς τις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ. Στο πλαίσιο αυτό υπογραμμίζει πως ποτέ δεν απέδωσαν ανάλογα παρατηρητήρια έχουν εφαρμοστεί σε άλλα προϊόντα και αγορές.
Επίσης, η ΓΣΕΒΕΕ τονίζει πως σε κάθε περίπτωση θα υπάρξουν μεγαλύτερες αυξήσεις σε συμπληρωματικά ή υποκατάστατα προϊόντα που δεν έχουν τύχει επιλογής, ενώ ξεκαθαρίζει πως «για να αντιμετωπιστεί η ακρίβεια πρέπει να τιθασευτούν οι τιμές που επιβάλει το ολιγοπώλιο της ενέργειας».
Υπενθυμίζεται ότι τουλάχιστον με επιφύλαξη αντιμετωπίζει ο εμπορικός κόσμος το «καλάθι των 50 προϊόντων». Μεταξύ άλλων, το ΙΚΝΑ χαρακτήρισε την κυβερνητική κίνηση ως «επικοινωνιακό τέχνασμα» και κατήγγειλε φαινόμενα αισχροκέρδειας, ενώ το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθήνας βλέπει ολιγοπώλιο στον κλάδο των σουπερμάρκετ και χαρακτηρίζει το μέτρο θετικό αλλά μη επαρκές.