Σηκώνουν “χειρόφρενο” οι επαγγελματίες αυτοκινητιστές – Ζητούν μειωμένο φόρο στα καύσιμα – “Από την απάντηση της Πολιτείας θα κριθεί η στάση μας”
Στους δρόμους είναι έτοιμοι να κατέβουν οι επαγγελματίες αυτοκινητιστές οι οποίοι ζητούν μείωση του ειδικού φόρου στα καύσιμα για να αντιμετωπίσουν τις αυξήσεις που σημειώνονται το τελευταίο διάστημα, έκανε γνωστό ο κ. Απόστολος Κενανίδης, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φορτηγών – Αυτοκινητιστών Ελλάδος, μιλώντας στο ERTNEWS.
Τόνισε «ότι ήδη υπάρχει μια ανοδική πορεία των τιμών των καυσίμων. Βλέπω ότι σχεδόν όλα τα πρατήρια πωλούν πάνω από 2 ευρώ. Η αμόλυβδη βενζίνη είναι φθηνότερη από τη diesel. Εμείς ήδη λειτουργούσαμε οριακά μέχρι τώρα που πουλιόταν το πετρέλαιο στο 1,85. Σήμερα αντιλαμβάνεστε ότι είναι σχεδόν αδύνατον να υπάρχει συνέχεια».
Σχετικά με τη μετακύλιση του κόστους στα προϊόντα είπε ότι αυτό δεν έγινε τις προηγούμενες φορές. «Δεν καλύψαμε ούτε το 40% από την αύξηση που είχαμε επωμιστεί. Το υπόλοιπο όλο το απορροφήσαμε εμείς οι μεταφορείς».
«Έχουμε πάμπολλα τηλέφωνα διαμαρτυρίας. Πολλοί συνάδελφοί μου θα αρχίσουν να σταματάνε να κάνουν τις μετακινήσεις των εμπορευμάτων. Ήδη ξεκινήσαμε ένα κύκλο επαφών. Την Πέμπτη καλέσαμε έκτακτο διοικητικό συμβούλιο ενώ θέλουμε να κάνουμε έναν κύκλο επαφών με τα αρμόδια υπουργεία και να δούμε τι μέλλει γενέσθαι, πώς θα αντιμετωπίσουμε την κατάσταση αυτή. Γιατί, όπως ξέρουμε σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, στους μεταφορείς έχουν μειώσει τον ειδικό φόρο καυσίμων». Ειδικότερα ανέφερε ο κ. Κενανίδης: «σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ο ειδικός φόρος καυσίμου στους μεταφορείς είναι μειωμένος. Άλλες χώρες όπως Γαλλία, Ισπανία, Πορτογαλία πήραν από τον κουμπαρά της Κομισιόν -που άνοιξε έναν κουμπαρά η Κομισιόν- και επιδότησαν το καύσιμο».
Οι αποφάσεις μας θα εξαρτηθούν από τις απαντήσεις θα έχουμε από την Πολιτεία, είπε ενώ έδωσε ένα παράδειγμα των επιπτώσεων που θα υπάρξουν σε περίπτωση που τραβήξουν χειρόφρενο: «μέσα σε ένα τριήμερο τα πρατήρια δεν θα έχουν καύσιμο για να μπορούν να τα δίνουν στους πολίτες. Δεύτερον, σε ένα πενθήμερο η αγορά γενικά θα νεκρώσει. Δεν θα υπάρχει στα ράφια κανένα προϊόν, αλλά δεν θέλουμε να φτάσουμε εκεί».
«Στις αρχές της προηγούμενης εβδομάδας η μέση τιμή του πετρελαίου κίνησης μετά και την απόσυρση της οριζόντιας επιδότησης των 15 λεπτών από την κυβέρνηση – δηλαδή από την 1η Οκτωβρίου – η μέση τιμή πανελλαδικά ήταν στο 1,92. Σήμερα είναι στο 2,02. Προς το τέλος της εβδομάδας το πετρέλαιο κίνησης θα πωλείται μέση τιμή πανελλαδικά κοντά στο 2,10. Οι αυξήσεις είναι ραγδαίες. Μιλάμε για μια αύξηση της τάξης του 12 έως 14%. Αντίστοιχη είναι και η αύξηση στο πετρέλαιο θέρμανσης. Παρά τη γενναία επιδότηση της κυβέρνησης των 25 λεπτών δυστυχώς οι τιμές δεν θα είναι σε χαμηλά επίπεδα όπως θα περιμέναμε και έπεται συνέχεια», ανέφερε από την πλευρά του ο ο πρόεδρος του Συνδέσμου Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων Αττικής, Νικόλαος Παπαγεωργίου.
«Μια απόφαση του ΟΠΕΚ, του οργανισμού των πετρελαιοπαραγωγών χωρών για μείωση δύο εκατομμυρίων βαρελιών την ημέρα έφερε την εκτόξευση της τιμής. Αν υπάρχει μια άλλη αντίστοιχη ανακοίνωση ή μια βόμβα η οποία εξόκειλε και έπεσε σε μια άλλη γέφυρα στη Ρωσία, αντιλαμβανόμαστε όλοι ότι είναι τόσο συνυφασμένα με την οικονομία και την αγορά πια, παράλογα κατ εμέ[…]κι αυτό που συμβαίνει τώρα με τις τιμές των καυσίμων και της ενέργειας δεν έχει ξανασυμβεί ποτέ στο παρελθόν» σημείωσε ακόμα μεταξύ άλλων.
Είπε ακόμα ότι «καταρχήν έχουμε μια μείωση του τζίρου γενικά στα καύσιμα από τις αρχές του μήνα που προσεγγίζει το 10% σε σχέση με πέρυσι. Είναι πάρα πολύ σημαντική μείωση για την περίοδο αυτή, διότι αμέσως μετά το καλοκαίρι ήταν ο Σεπτέμβρης ο μήνας των σχολείων και τον Οκτώβριο υπήρχε μια ανάταση στην αγορά των πετρελαιοειδών λόγω και της έναρξης της περιόδου του πετρελαίου θέρμανσης. Οι καταναλωτές λοιπόν παίρνουν τηλέφωνο στους συναδέλφους ανά την Ελλάδα και κυρίως στη Βόρεια Ελλάδα, όπου το κρύο έχει έρθει. Εκεί οι παραγγελίες είναι 200 – 300 λίτρα. Οι συνάδελφοι μας παίρνουν από τη Βόρειο Ελλάδα εδώ στην Αττική και μας ενημερώνουν ότι είναι σε απόγνωση, διότι με 200 – 300 λίτρα και επιβολή πλαφόν στα καύσιμα δεν μπορούν να μεταφέρουν το προϊόν. Εμείς κερδίζουμε από τις χονδρικές πωλήσεις, από τις μεγάλες πωλήσεις, από τον τζίρο, από την κατανάλωση. Δεν κερδίζουμε από την τιμή του προϊόντος, διότι το κέρδος μας είναι πάρα πολύ μικρό».
Πηγή: ertnews