Το πόρισμα του ΥΠΕΝ για το Αττικό Πάρκο, μετά τη θανάτωση του χιμπατζή
Κλιμάκιο από το υπουργείο Ενέργειας και Περιβάλλοντος διενήργησε έλεγχο στο Αττικό Ζωολογικό Πάρκο, με αφορμή το περιστατικό διαφυγής και θανάτωσης χιμπατζή.
Το θλιβερό περιστατικό σημειώθηκε το Σάββατο 25 Ιουνίου, ενώ προκλήθηκαν έντονες αντιδράσεις από φιλοζωικές οργανώσεις, με τον ιδρυτή πάντως του πάρκου, Ζαν Ζακ Λεσουέρ, να υπερασπίζεται τη θέση του, αποδίδοντας τη θανάτωση του χιμπατζή στην «κακιά στιγμή» και στην υποχρεωτική τήρηση του σχετικού πρωτοκόλλου.
Όπως ανακοινώνει το υπουργείο, έπειτα από την αυτοψία του κλιμακίου στο Αττικό Ζωολογικό Πάρκο, όλα τα πιστοποιητικά λειτουργίας του είναι έγκυρα, ενώ σύντομα θα υπάρξει εισήγηση για βελτίωση των μέτρων ασφαλείας.
Η ανακοίνωση:
Στις ειδικά διαμορφωμένες εγκαταστάσεις φιλοξενούνται σήμερα οκτώ (8) πρωτεύοντα θηλαστικά του είδους «Pan troglodytes», για τα οποία το Αττικό Θεματικό Πάρκο Α.Ε κατέχει όλα τα απαραίτητα Ενδοκοινοτικά Πιστοποιητικά για εμπορικές δραστηριότητες από τις αντίστοιχες Διαχειριστικές Αρχές «Cites» Γερμανίας, Πολωνίας και Γαλλίας για τρία (3) άτομα, ενώ τα υπόλοιπα πέντε έχουν γεννηθεί στις εγκαταστάσεις του Πάρκου.
Όσον αφορά στον χιμπατζή που θανατώθηκε, ύστερα από τον έλεγχο, διαπιστώθηκε πως το Αττικό Θεματικό Πάρκο Α.Ε κατέχει το απαραίτητο Ενδοκοινοτικό Πιστοποιητικό για εμπορικές δραστηριότητες από τη Διαχειριστική Αρχή «Cites» της Γαλλίας.
Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία η αρμοδιότητα για τη χορήγηση άδειας ίδρυσης και λειτουργίας Ζωολογικών Κήπων και την ανανέωση ή ανάκληση της άδειας λειτουργίας τους ανήκει στην Περιφέρεια Αττικής και στις Κτηνιατρικές Υπηρεσίες της, οι οποίες διενεργούν ελέγχους για τις συνθήκες διαφυγής και θανάτωσης του χιμπατζή.
Επιπροσθέτως, τα αρμόδια στελέχη του ΥΠΕΝ, λαμβάνοντας υπόψη τους τα αποτελέσματα των διενεργούμενων ελέγχων, επεξεργάζονται προτάσεις για τη βελτίωση των μέτρων ασφαλείας και τον πλήρη έλεγχο του χώρου, ώστε να αποτρέπονται περιστατικά διαφυγής και θανάτωσης φιλοξενούμενων ζώων, όπως ο χωρισμός σε τομείς, δημιουργία 2ης ζώνης ασφαλείας ανά τομέα, οπτικά και ηχητικά σήματα που θα προειδοποιούν στις περιπτώσεις διακοπής της λειτουργίας της ηλεκτρικής περίφραξης και ενισχύσεις φρακτών.