Ανατιμήσεις “φωτιά και στα ταξί – Πόσο αυξάνονται τα κόμιστρα
Σημαντικές αυξήσεις στο κόμιστρο των ταξί σε όλη την Ελλάδα θα προβλέπει το νέο τιμολόγιο, το οποίο αποφασίστηκε την Πέμπτη κατά τη διάρκεια συνάντησης εκπροσώπων του Συνδικάτου Αυτοκινητιστιών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) με στελέχη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Όπως έγραψε το ethnos.gr, υπό την απειλή του χειρόφρενου από την ερχόμενη εβδομάδα η κυβέρνηση ενόψει και των επερχόμενων εκλογών, επέλεξε να μην τραβήξει στα άκρα το σχοινί με μία ιδιαίτερα πολυπληθή επαγγελματική κατηγορία και υπέκυψε σε ένα πάγιο αίτημα του κλάδου, το οποίο δεν ήταν τίποτα άλλο από την αναπροσαρμογή του κομίστρου, το οποίο παρέμενε σταθερό εδώ και 13 χρόνια.
Κατά τη διάρκεια τη συνάντηση υπήρξε μία καταρχήν συμφωνία ως προς το ύψος των αυξήσεων, με τις επίσημες ανακοινώσεις να αναμένονται τις προσεχείς ημέρες. Με βάση την αναπροσαρμογή του κομίστρου, η πτώση της σημαίας θα αυξηθεί στο 1,80 από 1,19 ευρώ, ενώ η αποζημίωση για την ελάχιστη διαδρομή θα φτάσει τα 4 ευρώ από 3,16 σήμερα.
Αναλυτικά οι συμφωνηθείσες αυξήσεις
Εκκίνηση πτώση σημαίας: 1,80 ευρωπαϊκούς
Τιμολόγιο 1 εντός περιμετρικής ζώνης (τιμή ανά χλμ): 0,90 ευρώ
Τιμολόγιο 2 εκτός περιμετρικής ζώνης (τιμή ανά χλμ):1,25 ευρώ.
Χρονοχρέωση ανά ώρα μέγιστη διάρκεια αναμονής 20 λεπτά: 15 ευρώ
Ραδιοταξί ραντεβού προμίσθωση άμεση σε προσυμφωνημένη ώρα εκκίνησης: Από 0,00 έως 5,65
Από και προς Αεροδρόμιο: 4 ευρωπαικούς
Από λιμάνια, σιδηροδρομικούς σταθμούς και υπεραστικούς σταθμούς λεωφορείων: 1,07
Νυχτερινό από 0.00 έως 5.00 π.μ: 1,25
Για κάθε αποσκευή άνω των 10 κιλών: 0,40 ευρώ
Ελάχιστη αποζημίωση: 40 ευρώ.
Αεροδρόμιο – Κέντρο Αθηνών (όρια δακτυλίου) και το αντίστροφο 05.00 – 0.00 τιμολόγιο 1: 40 ευρώ
Αεροδρόμιο – Κέντρο Αθηνών (όρια δακτυλίου) και το αντίστροφο 00.00΄ – 05.00΄ τιμολόγιο 2: 55 ευρώ
Αεροδρόμιο – Κέντρο Θεσσαλονίκης και το αντίστροφο από 0.5.00 έως 00.00΄ τιμολόγιο 1: 24 ευρώ.
Αεροδρόμιο – Κέντρο Θεσσαλονίκης και το αντίστροφο από 00.00 έως 05.00΄ τιμολόγιο 2: 32 ευρώ.
Αεροδρόμιο – Κέντρο Καβάλας: 40 ευρώ
«Η αύξηση είναι μόνο η αρχή» επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η διοίκηση του ΣΑΤΑ προσθέτοντας πως «σε λίγο χρονικό διάστημα έγιναν όσα δεν έγιναν τα τελευταία δύο χρόνια. Με τις δικές μας πιέσεις και τα δικά μας επιχειρήματα, όχι μόνο άνοιξαν οι κλειστές πόρτες (κατέρρευσε και αυτό το αφήγημα) αλλά υλοποιούνται αιτήματα του κλάδου όπως αυτό της αναπροσαρμογής του τιμολογίου».
Αλλάζουν τα πράγματα και για την ΒΕΑΤ
Στο μεταξύ σε μία κίνηση που αλλάζει ριζικά τη φιλοσοφία με την οποία εισήλθε στην αγορά, προχωρεί η ΒΕΑΤ από σήμερα 16 Ιουνίου χρεώνοντας για πρώτη φορά ύστερα από έντεκα χρόνια κόστος προμίσθωσης σε όλες τις κλήσεις ταξί μέσω του ΒΕΑΤ ύψους 1,92 έως 2 ευρώ.
«Αυτή η αλλαγή θα ενισχύσει το εισόδημα των οδηγών μας και θα μας επιτρέψει να εξυπηρετήσουμε περισσότερους πελάτες» σημείωνε σε ανακοίνωσή της η εταιρία.
Διευκρίνιζε επίσης ότι το κόστος προμίσθωσης εισπράττει ο οδηγός δικαιολογώντας την απόφασή της με την ανάγκη καλύτερης εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού: «Τελευταία έχεις παρατηρήσει καθυστερήσεις στην εύρεση ταξί, από όλες τις εφαρμογές. Πιστεύουμε ότι αυτή η μικρή επιβάρυνση του πελάτη θα βοηθήσει σημαντικά την εξυπηρέτησή σου, αφού θα βρίσκεις πιο εύκολα ταξί μέσα στην πόλη. Ταυτόχρονα θα συνεισφέρει εν μέρει στην εξισορρόπηση της τεράστιας αύξησης των τιμών των καυσίμων και άλλων λειτουργικών εξόδων που καλείται να αντιμετωπίσει ο οδηγός. Είναι ένα μέτρο με το οποίο η εταιρεία αναβαθμίζει την ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρει υποστηρίζοντας συνολικά τον κλάδο του ταξί στην Ελλάδα» τόνισε.
Πηγή: ethnos.gr