“Ξετινάζει” η επιτροπή ανταγωνισμού την εξαγορά των e-kiosky’s από την e-food
Φρένο στα σχέδια της γερμανικής μητρικής εταιρείας ιδιοκτήτριας της efood για την κυριάρχηση στην αγορά των ψηφιακών πλατφορμών διανομής μέσω εξαγορών βάζει η Επιτροπή Ανταγωνισμού, εντοπίζοντας κινδύνους μονοπωλιακής δραστηριότητας και διατάραξης των αρχών του ανταγωνισμού.
Εμπόδια θέτει η Επιτροπή Ανταγωνισμού (ΕΑ) στις επιχειρηματικές κινήσεις επέκτασης της γερμανικού ομίλου Delivery Hero SA, μητρικής εταιρείας της εταιρείας που έχει την πλατφόρμα διανομής της efood, αφού η εξαγορά συγκεκριμένων ελληνικών εταιρειών που διαθέτουν αντίστοιχες ψηφιακές πλατφόρμες διαμεσολάβησης των επιχειρήσεων τροφοδοσίας και εστίασης με τους καταναλωτές ενδέχεται να διαταράξει τις ισορροπίες του υγιούς ανταγωνισμού στον συγκεκριμένο τομέα. Σύμφωνα με την ΕΑ η κεφαλαιακή συσσώρευση μέσω της απόκτησης και άλλων πλατφορμών διανομής εγκυμονεί κινδύνους μονοπωλιακής δραστηριότητας η οποία θα οδηγήσει οριζόντια σε “μη συντονισμένης συμπεριφορά στις εν λόγω σχετικές αγορές”.
Η ΕΑ αναφέρει με ανακοίνωσή της ότι θα διερευνήσει πλήρως την περίπτωση, όπου “θα εξετάσει εάν επιβεβαιώνονται οι αμφιβολίες της ως προς το συμβατό της συγκέντρωσης με τις απαιτήσεις λειτουργίας του ανταγωνισμού στις επί μέρους αγορές στις οποίες αφορά”.
Η απόφαση της ΕΑ επί της κεφαλαιακής συγκέντρωσης αναμένεται να εκδοθεί εντός του επόμενου τριμήνου. Η ίδια ξεκαθαρίζει ότι η κίνηση της διαδικασίας πλήρους διερεύνησης δεν προδικάζει το τελικό αποτέλεσμα της αξιολόγησης.