Ν.Σαπουντζής: Το Βελιγράδι κερδίζει τους Έλληνες
Παρά την πανδημία που βάζει “φρένο” σε πάρα πολλούς τομείς της ζωής μας και δη στον τουρισμό, οι άνθρωποι του κλάδου δεν εγκαταλείπουν τις προσπάθειες για επανάκαμψη, καθώς άλλωστε στόχος είναι να διατηρήσουν την καλή εικόνα των προορισμών και μακροπρόθεσμα να επανέλθουν στην πρότερη κατάσταση. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η πρωτοβουλία του Βελιγραδίου να παρουσιάσει το τουριστικό της προϊόν στους Έλληνες και φέτος, σε μια εκδήλωση που έγινε αυτήν τη φορά μόνο στη Θεσσαλονίκη, μια πόλη με την οποία διατηρούν στενούς δεσμούς χρόνων. Ο εκπρόσωπος του Τουριστικού Οργανισμού του Βελιγραδίου στην Ελλάδα Νίκος Σαπουντζής, μιλώντας στο Traveller, περιέγραψε το κλίμα που επικρατεί, τις προοπτικές αλλά και τη δυναμική που έχουν και οι δυο χώρες να ενδυναμώσουν ακόμη περισσότερο τις σχέσεις τους και συγχρόνως να αυξηθεί το τουριστικό ρεύμα εκατέρωθεν.
Πόσο δημοφιλής προορισμός είναι το Βελιγράδι για τους Θεσσαλονικείς;
Το Βελιγράδι είναι η πρώτη επιλογή Ελλήνων τουριστών που επισκέπτονται τη Σερβία. Αυτό συμβαίνει γιατί ως προορισμός είναι ο ορισμός της έννοιας «value for money». Συνδυάζει την αστική και φυσική ομορφιά, τη ζεστή φιλοξενία, τον πολιτισμό, την γαστρονομία, τη νυχτερινή ζωή, τα υπέροχα καταλύματα και όλα αυτά σε λογικό κόστος. Και ειδικότερα για εμάς τους Θεσσαλονικείς την εύκολη οδική & αεροπορική πρόσβαση. Οι Έλληνες αποτελούν την 1η εθνικότητα αναφορικά με τις διανυκτερεύσεις αλλοδαπών στο Βελιγράδι από το 2015. Το 2019 καταγράφηκαν 100.000 Ελλήνων, αλλά λόγω πανδημίας το 2021 έως σήμερα έπεσαν στις 10.000.
Υπάρχουν δεσμοί φιλίας που ενισχύουν το τουριστικό ρεύμα και από τις δυο πλευρές;
Οι ιστορικοί δεσμοί φιλίας και αδελφοσύνης μεταξύ των λαών μας χάνονται πίσω στους αιώνες. Η Ορθοδοξία, η προέλευση του κυριλλικού αλφαβήτου, ο πολιτισμός των Βαλκανίων, είναι στοιχεία μου μας έχουν φέρει πιο κοντά. Και βέβαια η αληθινή εκτίμηση και η ειλικρινής συμπάθεια που θρέφουμε ο ένας για τον άλλο είναι αδιαμφισβήτητες, γεγονός που ωφελεί τα μάλλα και τις τουριστικές σχέσεις.
Πώς μπορούν να αναπτυχθούν και οι δύο πλευρές ως προορισμοί για να υπάρξει μεγαλύτερη τουριστική ροή;
Προγραμματίζονται δράσεις εκατέρωθεν που θα αυξήσουν τις ροές ανάμεσα στις δύο πόλεις. Η Tourism Plus ως αποκλειστικός εκπρόσωπος του Οργανισμού Τουρισμού Βελιγραδίου από το 2014 αλλά και ως συνεργάτης του Εθνικού Οργανισμού Τουρισμού της Σερβίας, κινείται και προς τις δύο κατευθύνσεις, συνομιλώντας και με τον ΕΟΤ και την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Εξάλλου, η Θεσσαλονίκη όπως συνηθίζω να λέω, είναι το δεύτερο σπίτι τους, με 60.000 διανυκτερεύσεις Σέρβων το 2019 στα ξενοδοχεία της πόλης.
Πρόσφατα έγινε μια παρουσίαση του Βελιγραδίου στη Θεσσαλονίκη. Τι σημαίνει αυτή η πρωτοβουλία μέσα στην πανδημία; Υπάρχει αισιοδοξία για την νέα σεζόν;
Είναι η τέταρτη φορά από το 2014 που διοργανώνεται από την Tourism Plus η παρουσίαση του Βελιγραδίου στη Θεσσαλονίκη και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας, σε τουριστικούς πράκτορες, δημοσιογράφους, επιχειρηματίες, φορείς, decision makers, κα, και μάλιστα εν μέσω πανδημίας με μεγάλη επιτυχία. Αν δούμε τα στατιστικά η επισκεψιμότητα των Ελλήνων στο Βελιγράδι βαίνει αυξανόμενη τα τελευταία χρόνια, που σημαίνει πως οι κινήσεις που γίνονται κινούνται στη σωστή κατεύθυνση. Κατά συνέπεια οι θετικές προβλέψεις για το 2022 αποτελούν μία βεβαιότητα. Σε κάθε περίπτωση πάντως, εκτιμώ πως οι αφίξεις του 2019 δεν θα σημειωθούν πριν το 2023, δεδομένης της πορείας της πανδημίας σήμερα.
Ο κ. Νίκος Σαπουντζής είναι εκπρόσωπος του Οργανισμού Τουρισμού Βελιγραδίου (ΤΟΒ) στην Ελλάδα. Επιχειρηματίας και ξενοδόχος της Θεσσαλονίκης με θητεία σε τουριστικούς φορείς και οργανισμούς, το 2013 ίδρυσε την εταιρεία Tourism Plus-Σύμβουλοι Τουρισμού ως Marketing Strategist, η οποία με ένα δίκτυο έμπειρων συνεργατών ειδικεύεται στο Destination & Hotel Management & Marketing και στο Growth Planning Επιχειρήσεων & Προορισμών.