Νέα στοιχεία για το εργατικό δυστύχημα στον ΗΣΑΠ – Κρίσιμα ερωτήματα ζητούν απαντήσεις για το θάνατο ενός ανθρώπου και τον τραυματισμό δύο

 Νέα στοιχεία για το εργατικό δυστύχημα στον ΗΣΑΠ – Κρίσιμα ερωτήματα  ζητούν απαντήσεις για το θάνατο ενός ανθρώπου και τον τραυματισμό δύο

Άμεσα απαντήσεις για τα αίτια του τραγικού δυστυχήματος με έναν νεκρό και δύο τραυματίες στις γραμμές του Ηλεκτρικού καλούνται να δώσουν οι υπεύθυνοι την ώρα που ο πρόεδρος εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ, Σπύρος Ρεβύθης αφήνει αιχμές για την αυστριακή εταιρεία που έχει αναλάβει το έργο του καθαρισμού στις γραμμές του ΗΣΑΠ και θέτει το ξεκάθαρο ερώτημα για την ύπαρξη ή λειτουργία εφεδρικού συστήματος πέδησης.

Το δυστύχημα συνέβη τα ξημερώματα της Τρίτης στις γραμμές του Ηλεκτρικού, στο ύψος του Αγίου Νικολάου, όταν ειδική μηχανή λείανσης που είχε ξεκινήσει από την Κηφισιά παρουσίασε βλάβη στα φρένα με αποτέλεσμα να αρχίσει να κινείται ανεξέλεγκτα προτού τελικά συγκρουστεί με άλλο τρένο το οποίο είχε τοποθετήσει η αρμόδια υπηρεσία της ΣΤΑΣΥ σε μια προσπάθεια να σταματήσει την πορεία της.

Πέντε εργαζόμενοι – δύο Έλληνες κι τρεις Αυστριακοί μέλη του συνεργείου – επέβαιναν στο μηχάνημα. Τρεις τραυματίστηκαν (δύο Έλληνες κι ένας Αυστριακός) και διακομίστηκαν στο νοσοκομείο «Γεώργιος Γεννηματάς», όπου τελικά ο ένας από τους Έλληνες, ο 41χρονος εργοδηγός, υπέκυψε.

Η ΣΤΑΣΥ αποδίδει το τραγικό συμβάν στον εξοπλισμό της αναδόχου και θα αναζητήσει κάθε είδους ευθύνες. Σαφείς αιχμές όμως για την αυστριακή εταιρεία άφησε ο πρόεδρος εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ, Σπύρος Ρεβύθης,

«Ο συρμός λείανσης δεν ήταν της ΣΤΑΣΥ ήταν εργολάβου το οποίο δεν ξέρουμε τι προδιαγραφές και τι πιστοποιήσεις είχε. Είναι νέοι συνεργάτες, δεν είναι οι παλιοί με τους οποίους συνεργαζόμασταν. Οι συρμοί της ΣΤΑΣΥ έχουν σύστημα που φρενάρει αυτόματα μόλις παρουσιαστεί βλάβη στους κομπρέσορες αέρος. Πρέπει να το δούμε σοβαρά το θέμα. Ένας άνθρωπος σκοτώθηκε και αρκετοί κινδύνευσαν. Ήταν συρμός εργασίας, δεν είχε εφεδρικά συστήματα;» διερωτήθηκε ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων, μιλώντας στην ΕΡΤ, και πρόσθεσε με νόημα πως θα έπρεπε να υπάρχει δικλείδα ασφαλείας στο μηχάνημα, αλλά δυστυχώς δεν υπήρχε.

Στο μεταξύ, το Σωματείο Εργαζομένων στη ΣΤΑ.ΣΥ απαιτεί την πλήρη διερεύνηση των συνθηκών του ατυχήματος και καλεί την διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ να απαντήσει στα κρίσιμα ερωτήματα:

  • Ελέγχθηκε και από ποιόν φορέα το ιδιωτικό μηχάνημα λείανσης των γραμμών πριν χρησιμοποιηθεί στο δίκτυό μας;
  • Εξετάστηκε εάν έχει γίνει η απαιτούμενη συντήρησή του, πότε και από ποιόν;
  • Η εργολαβική εταιρεία που έχει αναλάβει το έργο τηρούσε όλα τα μέτρα ασφαλείας;
  • Είχε παρουσιάσει και στο παρελθόν βλάβη το συγκεκριμένο μηχάνημα;

«Η διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ οφείλει να δώσει απαντήσεις και να σταματήσει να βάζει, ανεξέλεγκτα, στο δίκτυο ιδιωτικά, εργολαβικά συμφέροντα, που στο βωμό του κέρδους αδιαφορούν για την ασφάλεια των εργαζόμενων. Η ανοχή τελείωσε» σημειώνει με νόημα.

ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. και ΚΚΕ ζητούν διαλεύκανση των συνθηκών του θανατηφόρου εργατικού δυστυχήματος και μιλούν για κατά συρροή εγκλήματα μιας πολιτικής που αντιμετωπίζει τα μέτρα προστασίας των εργαζομένων ως περιττό κόστος

«Μετά από μια σειρά θανατηφόρων εργατικών ατυχημάτων, κρίνεται αναγκαία η αναβάθμιση των σχετικών προβλέψεων και ο αυστηρός έλεγχος για την εφαρμογή τους. Η ελαστικοποίηση της εργασίας, με ευθύνη της κυβέρνησης Μητσοτάκη, έχει επιφέρει τη χαλάρωσή τους. Αναμένουμε την πλήρη διαλεύκανση των συνθηκών του θανατηφόρου εργατικού ατυχήματος και την απόδοση ευθυνών», αναφέρουν σε κοινή δήλωση τους ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Νίκος Παππάς η τομεάρχης Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου.

«Κανένας πια και πολύ περισσότερο η ίδια η κυβέρνηση δεν μπορεί να ισχυρίζεται ότι για αυτά τα τραγικά περιστατικά φταίει η τύχη και η “κακιά στιγμή”. Πρόκειται για κατά συρροή εγκλήματα μιας πολιτικής που αντιμετωπίζει τα μέτρα προστασίας των εργαζομένων ως περιττό κόστος, εντατικοποιεί τους όρους δουλειάς, ιδιωτικοποιεί τις αστικές συγκοινωνίες κι εκχωρεί κρίσιμους τομείς σε εργολάβους, διαλύει το σώμα επιθεώρησης εργασίας» το σχόλιο του ΚΚΕ.

«Η κυβέρνηση εδώ και τώρα να βάλει τέρμα στο απαράδεκτο καθεστώς των εργολαβιών και να εξασφαλιστεί η λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων προστασίας των εργαζομένων και συντήρησης των οχημάτων και μηχανημάτων της ΣΤΑΣΥ» προσθέτει μεταξύ άλλων το κόμμα του Περισσού.

Σχετικά Άρθρα