36η Philoxenia: Έμφαση στον τουρισμό εμπειρίας
Στην στρατηγική απόφαση της χώρας να ακολουθήσει τις ανάγκες της εποχής και να αναδείξει τις εμπειρίες που μπορεί να έχει ένας επισκέπτης στην Ελλάδα, σημειώνοντας ότι η στρατηγική αυτή αποτυπώνεται και στις καμπάνιες του ΕΟΤ αλλά και για τη σημασία της σύνδεσης της τουριστικής εμπειρίας με την πρωτογενή παραγωγή, το εμπόριο, τη μεταποίηση, τους ανθρώπους της αγοράς, που πέρα από το γεγονός ότι ενδυναμώνει το προσφερόμενο τουριστικό προϊόν, δημιουργεί και προστιθέμενη αξία για την χώρα μίλησε ο υπουργός Τουρισμού από το βήμα του συνεδρίου της 36ης διεθνούς τουριστικής έκθεσης Philoxenia, στη Θεσσαλονίκη, με θέμα «Τουρισμός εμπειρίας: Αναζητώντας την αυθεντικότητα».
Ο κ. Κικίλιας τόνισε την ανάγκη να προστατέψουμε τον φυσικό πλούτο της χώρας μέσω της βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης, «ένα στοίχημα που έχουμε θέσει από την πρώτη στιγμή στο Υπουργείο Τουρισμού και είναι κάτι που μπορούμε να πετύχουμε όλοι μαζί», επισήμανε χαρακτηριστικά.
Στο πλαίσιο της 36ης διεθνούς έκθεσης Philoxenia ο κ.Κικίλιας παραβρέθηκε επίσης στη συνεδρίαση του Συμβουλίου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ). Τόνισε οτι τόσο ο πρόεδρος της ΠΟΞ όσο και όλος ο ξενοδοχειακός κλάδος έκαναν μια πολύ μεγάλη προσπάθεια εν μέσω πανδημίας, μαζί με όλους τους επαγγελματίες του Τουρισμού.
Όπως είπε, σύμφωνα με τα στοιχεία για την ανάπτυξη της χώρας μας που ανακοινώθηκαν, το ποσοστό ήταν 7,1% το 2021. «Σημαντικό κομμάτι αυτής της ανάπτυξης οφείλεται και προέρχεται από το ότι αναθεωρήθηκαν προς τα πάνω τα έσοδά μας για τον τουρισμό. Θυμίζω ότι οι προβλέψεις ήταν 5-6 δις ευρώ έσοδα για τη χώρα από τον τουρισμό για το 2021 και πλέον, πριν κλείσει ακόμα η χρονιά γιατί ακόμα έχουμε επισκέπτες σε πολλές περιοχές της χώρας μας, πλησιάζουμε τα 12 δις ευρώ», σημείωσε.
«Αυτό σημαίνει ότι όλοι αυτοί οι επαγγελματίες, οι ξενοδόχοι, οι άνθρωποι οι οποίοι ασχολούνται με το εμπόριο, τη μεταποίηση σε τουριστικές περιοχές, όλα τα επαγγέλματα και όλες οι ελληνικές οικογένειες που ασχολούνται με τον τουρισμό, είτε ως πρώτη ασχολία είτε ως δεύτερη ασχολία στην οικογενειακή επιχείρηση, έκαναν και κάναμε όλοι μαζί μια πολύ μεγάλη προσπάθεια που συνεχίζεται το φθινόπωρο, όπως βλέπετε, αλλά και το χειμώνα», τόνισε ο υπουργός και συμπλήρωσε: «Είμαστε στον Νοέμβριο και ο Τουρισμός ακόμα προσθέτει στο ΑΕΠ της χώρας και φυσικά, οι συμφωνίες που ήδη υπογράφουμε και αφορούν το 2022 είναι πολύ ενθαρρυντικές».
Επεσήμανε ωστόσο ότι «θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί, να λειτουργούμε επαγγελματικά, να συνεργαζόμαστε μεταξύ μας και σίγουρα να αντιμετωπίζουμε ώριμα τις δυσκολίες που υπάρχουν. Δυσκολίες οι οποίες έχουν να κάνουν και με την πανδημία σε όλη την Ευρώπη, όχι μόνο στην Ελλάδα. Είμαι πεπεισμένος ότι θα το ξεπεράσουμε κι αυτό, απλά ζητώ από όλους συνεργασία και επαγγελματισμό».
Καταλήγοντας επισήμανε πως ο ΕΟΤ προβάλλει, με όλα τα μέσα που διαθέτει και κεντρική αναφορά στον οινοτουρισμό, το πλήρες καλειδοσκόπιο των αυθεντικών εμπειριών που προσφέρει η Ελλάδα στους επισκέπτες της, ενώ σε συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού θα παρουσιάσει άμεσα τη νέα καμπάνια για τον χειμερινό τουρισμό με στόχο την ενίσχυση των ορεινών περιοχών της χώρας, των τοπικών οικονομιών και των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται εκεί.