Ταλαιπωρία και “υπερφόρτωση” με τον εμβολιασμό: Μόνο δύο τα διαθέσιμα κέντρα σ’ όλη την Αττική – “Γολγοθάς” με τους ηλικιωμένους
Τις προηγούμενες ημέρες, ο πρόεδρος του Φαρμακευτικού Συλλόγου Αττικής, Κωνσταντίνος Λουράντος, διαμαρτυρήθηκε με ανακοίνωσή του για «απερίγραπτη κατάσταση στην εφαρμογή για τον εμβολιασμό των πολιτών κατά της Covid-19» και την «πρωτοφανή ταλαιπωρία» που προκλήθηκε στα φαρμακεία της Αττικής.
Της Ρούλας Σκουρογιάννη
«Αγκομαχούν οι φαρμακοποιοί μία και δύο ώρες ώστε να μπορέσουν να κλείσουν ένα ραντεβού για τους πολίτες. Κανένας σεβασμός από την πλευρά της πολιτείας προς τους ηλικιωμένους συμπολίτες μας που περιμένουν στην ουρά και αγωνιούν για την τύχη του εμβολιασμού τους», τόνιζε χαρακτηριστικά ο κ. Λουράντος.
- «Μετά από μία εβδομάδα αναιτιολόγητης καθυστέρησης για τον εμβολιασμό άνω των 75 ετών, η κατάσταση στην εφαρμογή “emvolio.gov.gr” είναι τραγική. Καλούμε τα αρμόδια υπουργεία να πάρουν άμεσα μέτρα γιατί αυτή η κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί», ζητούσε ο πρόεδρο του Φαρμακευτικού Συλλόγου Αττικής.
Το libre επικοινώνησε σήμερα με τον κ. Κωνσταντίνο Λουράντο, για να ενημερωθεί αν έχει ομαλοποιηθεί η κατάσταση στην εφαρμογή για τον εμβολιασμό του πληθυσμού και αν η ταλαιπωρία των προηγούμενων ημερών οφειλόταν σε υπερφόρτωση του συστήματος. Ο πρόεδρος του ΦΣΑ εξακολουθεί να εκφράζει πολλά και καίρια παράπονα για τον τρόπο που λειτουργεί η εφαρμογή emvolio.gov.gr για τους πολίτες.
Υπερφόρτωση του συστήματος
Ειδικότερα, την απορία του εξέφρασε για τη λεγόμενη «υπερφόρτωση» που καταγράφηκε στις πρώτες ημέρες του ανοίγματος της πλατφόρμας για τα άτομα 60-64 ετών που επιθυμούσαν να εγγραφούν για να εμβολιαστούν με το εμβόλιο της Οξφόρδης/AstraZeneca:
- «Πώς είναι δυνατόν να βρίσκουν οι πολίτες ημερομηνία για να κάνουν την πρώτη δόση και να μην μπορούν να βρουν για να κλείσουν τη δεύτερη; Αν το σύστημα έχει κενά για την αρχική δόση θα έπρεπε αυτόματα να μπορεί να κλείσει και την επαναληπτική… Αυτή η ανακολουθία ταλαιπώρησε πολλούς πολίτες τις πρώτες ημέρες και εμάς που προσπαθούσαμε να τους εξυπηρετήσουμε και ταυτόχρονα να εξυπηρετήσουμε και τον υπόλοιπο κόσμο που ερχόταν στο φαρμακείο. Η επίσημη απάντηση σε αυτό το παράδοξο ήταν ότι το σύστημα είναι υπερφορτωμένο…»!
Η αντίφαση συστήματος και ΑΜΚΑ
«Από σήμερα, μπορούμε να κλείνουμε πιο εύκολα τα ραντεβού μέσω του συστήματος», παραδέχεται ο κ. Λουράντος.
- «Σήμερα, όμως, είχαμε άλλα προβλήματα: Σε κάποιους πολίτες, το σύστημα απαντά ότι «ο πολίτης δεν ανήκει στην ομάδα εμβολιασμού για την τρέχουσα περίοδο», ενώ το ΑΜΚΑ αποδεικνύει ότι συμπεριλαμβάνεται κανονικά στην ομάδα των ατόμων ηλικίας 75 έως 79 ετών». Η συγκεκριμένη αντίφαση συστήματος και ΑΜΚΑ έχει συμβεί και σε άλλους πολίτες που προσέφυγαν στο φαρμακείο του κ. Λουράντου για βοήθεια στο κλείσιμο του ραντεβού για εμβολιασμό. «Δεν μπορώ να πω ότι είναι σύνηθες, αλλά έχει ξανασυμβεί και το κυριότερο δεν ξέρω πώς να βοηθήσω αυτούς τους ανθρώπους. Και στο ΚΕΠ να τους στείλω την ίδια απάντηση θα πάρουν γιατί το ίδιο σύστημα είναι».
Ραντεβού διαθέσιμα σε δύο μόνο εμβολιαστικά κέντρα στην Αττική
Ακόμα μία σημαντική δυσκολία για τους πολίτες που επιθυμούν να εμβολιαστούν είναι ο κορεσμός των περισσοτέρων εμβολιαστικών κέντρων της Αττικής, που εμφανίζονται να μην έχουν διαθέσιμες ημερομηνίες για τους πολίτες.
«Εκτός από αυτή τη δυσλειτουργία του συστήματος τις πρώτες ημέρες, από σήμερα, η πλειοψηφία των εμβολιαστικών κέντρων στην Αττική εμφανίζονται μπλοκαρισμένα (να μη διαθέτουν ημερομηνίες για ραντεβού) και τα δύο κέντρα στα οποία παραπέμπει το σύστημα τους πολίτες είναι το μέγα Εμβολιαστικό Κέντρο «Προμηθέας» στο Μαρούσι και ένα ακόμα εμβολιαστικό κέντρο στο Θριάσιο.
- «Πολίτες μεγάλης ηλικίας δεν είναι εύκολο να μετακινηθούν από τη μία άκρη της Αττικής στην άλλη για να εμβολιαστούν».
Μάλιστα ο κ. Λουράντος ανέφερε ότι τον πληροφόρησαν συνάδελφοί του πως οι πολίτες που επρόκειτο να εμβολιαστούν σήμερα έλαβαν μήνυμα ότι δεν πρέπει να ακυρώσουν το εμβολιαστικό τους ραντεβού, λόγω της κακοκαιρίας και ότι θα συνδράμει η Πυροσβεστική στο άνοιγμα των δρόμων, όπου χρειάζεται.
Ιωάννης Δαγρές: Αναμενόμενα τα προβλήματα στον εμβολιασμό δύο τόσο μεγάλων ομάδων του πληθυσμού
Μιλήσαμε και τον ταμία του ΔΣ του Φαρμακευτικού Συλλόγου Αττικής, κ. Ιωάννη Δαγρέ, ο οποίος έδωσε τη δική του εξήγηση στις δυσκολίες που προκύπτουν αυτές τις ημέρες κλεισίματος των ραντεβού και προκαλούν ταλαιπωρία στο κοινό.
- «Η εφαρμογή στην οποία κλείνει ο πολίτης ραντεβού για τον εμβολιασμό του είναι έξυπνη και γρήγορη. Με ελάχιστες κινήσεις και πολύ απλή διαδικασία, πολύ γρήγορα κλείνει ραντεβού στον ενδιαφερόμενο, μετά έρχεται ένα μήνυμα στο κινητό του πολίτη, αλλιώς λαμβάνει ειδοποίηση στο σταθερό του τηλέφωνο. Το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί είναι ότι οι δύο ηλικιακές ομάδες που εξυπηρετούνται αυτό το διάστημα (δηλαδή οι πολίτες ηλικίας από 60 έως 64 και οι πολίτες από 75 έως 79) είναι πολυπληθέστατες, είναι αρκετές οι φορές που το σύστημα «πέφτει», «κολλάει» και δεν μπορούν εκείνη τη στιγμή οι πολίτες να εξυπηρετηθούν. Επανέρχεται όμως, σύντομα. Η γενικότερη δυσκολία δεν έχει να κάνει με την εφαρμογή. Δεν υπάρχουν πολλά εμβολιαστικά κέντρα αυτή τη στιγμή σε λειτουργία στη χώρα και έτσι δεν μπορούν να εμβολιαστούν τελείως ομαλά δύο τόσο μεγάλες ομάδες του πληθυσμού. Καθώς μάλιστα, τα εμβόλια που χορηγούνται αυτή τη στιγμή πρέπει να φυλάσσονται στους -70ο και στους -20 ο C, δεν μπορούν να γίνουν και στα φαρμακεία όπως όλα τα άλλα εμβόλια. Όταν έρθουν άλλα εμβόλια που οι συνθήκες φύλαξής τους θα είναι μεταξύ 2o και 8 ο C, θα μπορούμε να συνδράμουμε αποτελεσματικά στον εμβολιασμό του πληθυσμού».