Υπόθεση Λιγνάδη: “Στην διάθεση των αρχών ” δηλώνει ο δικηγόρος του – Θετικά σχόλια στα social media για την στάση του Τσαφούλια
“Είναι διαθέσιμος στις αρχές”, δήλωσε ο δικηγόρος του τέως διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου Δημήτρη Λιγνάδη απαντώντας στις πληροφορίες που τον ήθελαν να έχει φύγει στο εξωτερικό.
«Η ψυχολογική του κατάσταση είναι ενός ανθρώπου που δέχεται την αήθη επίθεση που δέχεται τις τελευταίες ημέρες. Προφανώς δε μπορεί να είναι στην καλύτερη διάθεση. Κατά τα λοιπά, είναι ένας άνθρωπος έντιμος, έτοιμος να συνεργαστεί, με οργανωμένη σκέψη και ειλικρινής» ανέφερε ο δικηγόρος του, Νίκος Γεωργουλέας.
Ο ίδιος μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star, υπογράμμισε ότι ο Δημήτρης Λιγνάδης «βρίσκεται στο μάτι ενός κυκλώνα που περιλαμβάνει κάθε μέρα και μια διαφορετική ιστορία, και μάλιστα από ανθρώπους που έχουν υπάρξει κάποτε και συνεργάτες του. Εξοργισμένος διαπίστωσε ότι επιχειρείται, δυστυχώς και από δημοσιογράφους, να συνδεθεί το όνομά του με κύκλωμα μαστροπείας ανηλίκων καθώς σταθερά παρουσιάζεται κάποιος σκηνοθέτης ή ηθοποιός ως μέλος ή πελάτης αυτού του κυκλώματος που φέρεται να λειτουργούσε στην Αθήνα το 2012».
Ολόκληρη η δήλωση του δικηγόρου του Δημήτρη Λιγνάδη «Τις τελευταίες ημέρες ο κ. Λιγνάδης έχει δίνει δέκτης ανίκειων επιθέσεων και συκοφαντικών σχολίων. Έχει επιλέξει να απαντήσει με τον δέοντα τρόπο, στον χρόνο που θα κρίνει κατάλληλο, και κυρίως ενώπιον του φυσικού δικαστή. Κάποιοι εξέλαβαν αυτή τη στάση ως αδυναμία, και δυστυχώς άλλοι όταν διαπίστωσαν ότι δεν αντιδρά σπασμωδικά, όπως ήλπιζαν, προχώρησαν ακόμη περισσότερο. Βρίσκεται στο μάτι ενός κυκλώνα που περιλαμβάνει κάθε μέρα και μια διαφορετική ιστορία, και μάλιστα από ανθρώπους που έχουν υπάρξει κάποτε και συνεργάτες του.
Εξοργισμένος διαπίστωσε ότι επιχειρείται, δυστυχώς και από δημοσιογράφους, να συνδεθεί το όνομά του με κύκλωμα μαστροπείας ανηλίκων καθώς σταθερά παρουσιάζεται κάποιος σκηνοθέτης ή ηθοποιός ως μέλος ή πελάτης αυτού του κυκλώματος που φέρεται να λειτουργούσε στην Αθήνα το 2012. Είναι απολύτως ψευδές ότι ο κ. Λιγνάδης έχει οποιαδήποτε σχέση με κάτι τέτοιο οποτεδήποτε γιατί τα δήθεν στοιχεία αντίκεινται και στην πραγματικότητα και την κοινή λογική. Στη δήθεν είδηση σκοπίμως συνδέεται τεχνιέντως με τον κ. Λιγνάδη ώστε να πλήξει την τιμή και την υπόλειψή του. Σε περίπτωση μάλιστα που δεν υπάρξει διευκρίνιση ότι δεν αφορά αυτόν, ο κ. Λιγνάδης θα ζητήσει την αποκατάσταση διά της νομίμου οδού.
Γιατί ουδέποτε ο κ. Λιγνάδης κλήθηκε από τις αρχές. Και το κυριότερο, ούτε οι αρχές αξιολόγησαν την πληροφορία και σε εκείνο το χρόνο και στον παρόντα ως σοβαρή. Γι’ αυτό δεν υπήρξε περαιτέρω έρευνα. Όσοι συκοφάντες διακινούν την πληροφορία ότι ο κ. Λιγνάδης μαχαιρώθηκε από πατέρα ανηλίκου με αρχικά Γ.Μ. και κατόπιν μάλιστα επήλθε εξώδικος συμβιβασμός θύτη – θύματος, καλό θα είναι να ξέρουν ότι θα κληθούν να ενημερώσουν τις αρχές για τα στοιχεία που λένε ότι διαθέτουν. Γιατί μιλάμε για τον παρολίγο δολοφόνο του κ. Λιγνάδη. Εμείς δεν γνωρίζουμε κάτι. Ο κ. Λιγνάδης απαιτεί να διαλευκανθεί η υπόθεση και δεν πρόκειται να κρυφτεί πίσω από ανώνυμες καταγγελίες και αναρτήσεις. Είμαστε πολύ ξεκάθαροι στο πώς κινούμαστε».
Η στάση του Σωτήρη Τσαφούλια
Ο Σωτήρης Τσαφούλιας, ο σκηνοθέτης της μεγάλης κινηματογραφικής επιτυχίας «Έτερος Εγώ», μίλησε δημόσια για τις αλλεπάλληλες καταγγελίες σεξουαλικής και λεκτικής κακοποίησης στον χώρο του θεάματος και οι αντιδράσεις των τηλεθεατών αλλά και των χρηστών των social media ήταν κάτι παραπάνω από αποθεωτικές.
«Είμαι της λογικής ότι αλλάζει η κοινωνία και δικαίως πρέπει να αλλάξει. Δεν ήθελα να σταθώ σε ονόματα και καταστάσεις.
Δεν θα έπρεπε να βγαίνω να μιλάω, αλλά ο λόγος που το κάνω είναι για να προστατέψω τις φωνές όλων αυτών που βρίσκουν το θάρρος να το κάνουν απέναντι σε φωνές παλαιότερων που δεν αρθρώνουν τον λόγο που πρέπει στην παρούσα κατάσταση.
Δεν έχω ακούσει κάποιο από τα θύματα να βγαίνει εκτός ορίων, ούτε τους ανθρώπους που μιλούν γι’ αυτούς, βλέπω μια απίστευτη ηρεμία κι αγάπη. Θα σταθούμε με ηρεμία απέναντι και στους θύτες, γιατί κι εκείνοι έχουν παράπλευρες απώλειες. Μη ξεχνάμε ότι στα θύματα πρέπει να υπολογίζουμε τα παιδιά και τις γυναίκες αυτών των ανθρώπων που έκαναν αυτές τις κακότροπες πράξεις. Δεν είναι η ώρα να ασχοληθούμε με αυτούς. Ήρθε η ώρα να ασχοληθούμε με τους πληγωμένους.
Δε μπορώ να συνέλθω στην κυριολεξία από τη στιγμή που είδα τη συνέντευξη του κυρίου Μοθωναίου. Δε ξέρω αν αυτή η συνέντευξη πρέπει να ξαναπαίξει κι αντί να βλέπουμε τον κύριο Μοθωναίο, θα πρέπει να βλέπουμε μια φωτογραφία του όταν ήταν έξι ετών. Για να μπορέσουν να καταλάβουν κι αυτοί που δεν καταλαβαίνουν και λένε το «κάτσε φρόνιμα», «ποια είναι η κυρία», «στηρίζω μεν τα θύματα αλλά…» κ.ο.κ.
Το να αυτοϊκανοποιείσαι μπροστά σε μία έντρομη γυναίκα που κλάματα στα μάτια προσπαθεί να βγει από πόρτες που έχεις κλειδώσει κι εσύ σε αυτό το θέαμα όχι μόνο να διατηρείς τις αισθήσεις σου, αλλά να φτάνεις και σε κορύφωση, αυτό πώς ονομάζεται; Όταν βλέπεις ένα παιδί 6 ετών και γυρνάμε και λέμε ότι παραγράφηκε το αδίκημα αλλά δεν έχει παραγραφεί το δικαίωμα του δράστη να μηνύσει για συκοφαντική δυσφήμιση, το τραύμα στη ψυχή του Μοθωναίου στα πόσα χρόνια παραγράφεται;
Το «κάτσε φρόνιμα» πρέπει να πάει σε όσους αδυνατούν να διαχωρίσουν το φλερτ από την παρενόχληση, σε αυτούς που απέναντι σε βιασμένες ψυχές και κορμιά αναζητούν ευκαιρίες να ξεθάψουν την καριέρα τους ή να συνεργαστούν με ανθρώπους που δε συνεργάστηκαν, πρέπει να πάει σε αυτόν που δε μπορεί να παραδεχτεί το λάθος του και να ζητήσει μια συγγνώμη.
Άκουσα σε εσάς ότι ένας άνθρωπος θα αποταθεί σε κλινική απεξάρτησης για το σεξ. Εδώ κολλάει το «γιατί τώρα;», γιατί δεν αποτάθηκε σε αυτήν τη κλινική όταν ένιωσε την πρώτη ορμή; Μετά τον πρώτο βιασμό, μετά τον δεύτερο, γιατί τώρα; Γιατί αυτή τη στιγμή αυτό που κάνετε, δεν είναι τηλεδίκη, δεν είναι ανθρωποφαγία.
Ο σκηνοθέτης που τραυματίζει τον ηθοποιό του ψυχικά και σωματικά, δεν είναι σκηνοθέτης, είναι οπερατέρ»
Παραίτηση Μενδώνη ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ
Την παραίτηση της υπουργού Πολιτισμού ζητά για ακόμη μια φορά η αξιωματική αντιπολίτευση, η οποία διατηρεί ψηλά στην επικαιρότητα το θέμα Λιγνάδη.
Στην ανακοίνωσή του ανέφερε:
»Μετά τις σημερινές συγκλονιστικές αποκαλύψεις ότι η θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου είχε αποφασιστεί πριν από τις εκλογές- πέρα από κάθε νόμιμη διαδικασία – να δοθεί στον κ. Λιγνάδη, η μόνη αξιοπρεπής στάση για την κ. Μενδώνη, η οποία τον κάλυπτε για δύο εβδομάδες πριν την αποχώρηση του, είναι η παραίτηση.
Σύμφωνα με αποκαλυπτικό βίντεο που δημοσιεύει η ιστοσελίδα Documento, ο κ. Λιγνάδης μια ημέρα μετά της προκήρυξης της θέσης του καλλιτεχνικού διευθυντή στις 21 Μαΐου του 2019, παρουσιάζεται σε εκδήλωση ως ο νέος διευθυντής του Εθνικού και χαμογελώντας υπονοεί ότι αυτό θα συμβεί μόλις αλλάξει η πολιτική ηγεσία. Ένα μήνα μετά τις εκλογές η κ. Μενδώνη ανακοινώνει στη Βουλή την ανάκληση της προκήρυξης με αιτιολογία- μεταξύ των άλλων- λόγους δημοσίου συμφέροντος!!! Όπου ως δημόσιο συμφέρον προφανώς εννοεί τις επιθυμίες του κ. Μητσοτάκη.
Οι διαρροές της κ. Μενδώνη ότι γνώρισε τον κ. Λιγνάδη τρεις ημέρες πριν αναλάβει ο δεύτερος τη θέση του διευθυντή δεν μπορούν πλέον να την διασώσουν.
Οφείλει έστω και τώρα να σεβαστεί τους πολίτες και τον θώκο που τώρα κατέχει, αυτόν της υπουργού Πολιτισμού και να αποχωρήσει.»
Γέμισε η Αθήνα από αφίσες
Μετά την ανάρτηση του αρχηγού του Ρουβίκωνα, Γιώργου Καλαϊτζίδη, κατά του σκηνοθέτη και ηθοποιού Δημήτρη Λιγνάδη, που ανέφερε ότι «επειδή έχει άκρες, βάζει κόσμο να παίρνει τηλέφωνα και να απειλεί κόσμο να μην κινηθούν νομικά εναντίον του», μέλη της αναρχικής γέμισαν το κέντρο της Αθήνας με αφίσες, στις οποίες απεικονίζεται ο προσφάτως παραιτηθείς καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου.
Τα μέλη του Ρουβίκωνα τον αποκαλούν «σίχαμα», προειδοποιώντας τον πως «θα πληρώσει για όλα».
Σχολιάζοντας τις αφίσες, ο δικηγόρος Νίκος Γεωργουλέας, που εκπροσωπεί τον Δημήτρη Λιγνάδη, είπε στον τηλεοπτικό σταθμό Open: «Δεν τις έχω δει τις αφίσες, αλλά με ενημέρωσαν. Είναι απότοκο του κλίματος από ανώνυμες και στοχευμένες καταγγελίες».
Επανέλαβε επίσης τις χθεσινές του δηλώσεις ότι δεν έχει φτάσει σε αυτούς επίσημη καταγγελία ή μήνυση σε βάρος του Δημήτρη Λιγνάδη, στο πλαίσιο της έντονης φημολογίας των τελευταίων ημερών που οδήγησε και στην παραίτησή του από το Εθνικό Θέατρο.