Σούπερ μάρκετ: Ισχύει το όριο των δύο ωρών; – Αλλαγές στο ωράριο
Η επαναλειτουργία των εμπορικών καταστημάτων από τη Δευτέρα (18/01) προκάλεσε αλλαγές και στα σούπερ μάρκετ. Έτσι, σύμφωνα με τις τελευταίες αποφάσεις της κυβέρνησης και με βάση όλα όσα έχουν ανακοινωθεί, τα σούπερ μάρκετ μπορούν να είναι ανοιχτά από τις 07:00 έως τις 20:00 (αντί έως τις 20:30 που ίσχυε μέχρι πρότινος).
Παράλληλα, δίνεται η δυνατότητα στα εμπορικά καταστήματα, μεταξύ των οποίων και στα σούπερ μάρκετ, να ανοίξουν την Κυριακή, 24 Ιανουαρίου.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: SMS “2” στο 13033: Το κόλπο με το σβήσιμο του μηνύματος για απεριόριστο χρόνο και γιατί δεν πρέπει να γίνεται
Η απόφαση ορίζει πως η λειτουργία την ερχόμενη Κυριακή είναι προαιρετική και μπορούν να ανοίξουν από τις 11:00 το πρωί.
Υπενθυμίζεται πως οι καταναλωτές θα πρέπει να στείλουν μήνυμα στο 13033 με τον κωδικό 2 για να κάνουν τις αγορές τους, ενώ έχουν στη διάθεσή τους δύο ώρες από τη στιγμή που θα λάβουν το απαντητικό μήνυμα, εκτός από τα κομμωτήρια.
Το χρονικό όριο των 2 ωρών για τα ψώνια δεν ισχύει μόνο για τα εμπορικά καταστήματα, αλλά και για τα σούπερ μάρκετ.
Το γεγονός αυτό φαίνεται τόσο από την ανακοίνωση του υπουργείου Ανάπτυξης και της ΚΥΑ για το άνοιγμα της αγοράς, όσο και από το πολύ απλό γεγονός ότι τόσο για τα σούπερ μάρκετ όσο και για το λιανεμπόριο ο καταναλωτής καλείται να στείλει SMS με τον ίδιο κωδικό (το νούμερο 2) και άρα δεν γίνεται να ισχύουν διαφορετικά χρονικά όρια για τον ίδιο κωδικό.
Σύμφωνα με την παρουσίαση του υπουργείου Ανάπτυξης σχετικά με τα νέα μέτρα, αναφέρεται: «Διάρκεια 2 ωρών κατά οποία ο καταναλωτής δύναται να πραγματοποιεί κάθε εμπορική του συναλλαγή, με συγκριτικό χρονικό σημείο την ώρα αποστολής και έγκρισης του μηνύματος μετακίνησής του».
Επίσης, στην ΚΥΑ με τα έκτακτα μέτρα προστασίας ανά πεδίο δραστηριότητας περιλαμβάνονται και τα σούπερ μάρκετ.
Αυτό σημαίνει ότι δεν εξαιρούνται τα σούπερ μάρκετ, οπότε οι καταναλωτές υποχρεούνται να έχουν ολοκληρώσεις τις αγορές τους εντός 2 ωρών.
Έτσι λοιπόν, ο καταναλωτής που πηγαίνει να στο σούπερ μάρκετ οφείλει και αυτός να διατηρεί το μήνυμα που έχει στείλει στο 13033, προκειμένου να αποδεικνύεται η ώρα αποστολής.
Δείτε εδώ την απόφαση
Μπορείτε να στείλετε από το κινητό σας μήνυμα SMS στον αριθμό 13033 χωρίς χρέωση.
Το SMS πρέπει να είναι της μορφής:
X [κενό] ονοματεπώνυμο και διεύθυνση κατοικίας
όπου Χ ο λόγος εξόδου με τον αριθμό 1, 2, 3, 4, 5, 6 που αντιστοιχεί στις παρακάτω αιτιολογίες:
Μετάβαση σε φαρμακείο ή επίσκεψη στον γιατρό ή αιμοδοσία, εφόσον αυτό συνιστάται μετά από σχετική επικοινωνία.
Μετάβαση σε εν λειτουργία κατάστημα προμηθειών αγαθών πρώτης ανάγκης (σούπερ μάρκετ, μίνι μάρκετ), όπου δεν είναι δυνατή η αποστολή τους.
Μετάβαση σε δημόσια υπηρεσία ή τράπεζα, στο μέτρο που δεν είναι δυνατή η ηλεκτρονική συναλλαγή.
Κίνηση για παροχή βοήθειας σε ανθρώπους που βρίσκονται σε ανάγκη ή συνοδεία ανηλίκων μαθητών από/προς το σχολείο.
Μετάβαση σε τελετή κηδείας υπό τους όρους που προβλέπει ο νόμος ή μετάβαση διαζευγμένων γονέων ή γονέων που τελούν σε διάσταση που είναι αναγκαία για τη διασφάλιση της επικοινωνίας γονέων και τέκνων, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
Σωματική άσκηση σε εξωτερικό χώρο ή κίνηση με κατοικίδιο ζώο, ατομικά ή ανά τρία άτομα, τηρώντας στην τελευταία αυτή περίπτωση την αναγκαία απόσταση 1,5 μέτρου.
Θα λαμβάνετε ως απάντηση:
Μετακίνηση [κενό] X [κενό] ονοματεπώνυμο και διεύθυνση κατοικίας
Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη από κινητά τηλέφωνα με κάρτα SIM των παρόχων κινητής τηλεφωνίας που λειτουργούν στην Ελλάδα (Cosmote, Vodafone GR, Wind). Προκειμένου να κάνουν χρήση της υπηρεσίας 13033 οι πολίτες με συσκευή που έχει κάρτα SIM δικτύου του εξωτερικού, μπορούν να προμηθευτούν μια σύνδεση καρτοκινητού από τα σημεία πώλησης των παρόχων. Υπενθυμίζεται ότι η χρήση της υπηρεσίας 13033 είναι δωρεάν.
Τα μηνύματα του 13033 αφορούν αποκλειστικά σε επιβεβαίωση κατ’εξαιρεση μετακίνησης. Το 13033 δεν στέλνει μηνύματα που παραπέμπουν σε εγκατάσταση λογισμικού ή σε ιστοσελίδα άλλη από το forma.gov.gr