Διάταξη για ενίσχυση εκδοτικών επιχειρήσεων με βάση το… μεταφορικό κόστος
Στο πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε το βράδυ της Πέμπτης στη Βουλή και θα ψηφιστεί τη Δευτέρα, προβλέπεται επιχορήγηση σε εφημερίδες με βάση το μεταφορικό κόστος. Όμως το ερώτημα που τίθεται είναι σε πόσες εκδοτικές επιχειρήσεις τελικά θα φθάσει;
Αναλυτικά, το άρθρο 66 του νομοσχεδίου ορίζει καταρχάς ότι στις εκδοτικές επιχειρήσεις που έχουν πληγεί από την πανδημία «δύναται να παρέχεται επιχορήγηση του μεταφορικού κόστους για τη διανομή αυτών των εντύπων» και ότι «το μέγιστο ποσό της επιχορήγησης ισούται με το μεταφορικό κόστος του αντίστοιχου τριμήνου του αμέσως προηγούμενου φορολογικού έτους, όπως αυτό πιστοποιείται από το εκάστοτε Πρακτορείο Διανομής».
Εδώ να σημειώσουμε ότι τα πρακτορεία διανομής είναι το εξής ένα το “Άργος”.
Αλλά υπάρχουν πιο σοβαρά προβλήματα στη συγκεκριμένη διάταξη, όπως το γεγονός ότι η κυβέρνηση, εφόσον προσδιορίζει το ποσό της επιχορήγησης ένα φορολογικό έτος πίσω, αποκλείει τα έντυπα που πριν από έναν χρόνο αναγκάστηκαν να μειώσουν το τιράζ λόγω μειωμένης κυκλοφορίας ή επειδή τα προέτρεπε το πρακτορείο να το κάνουν (βάσει της νέας πολιτικής) ή που μειώθηκαν δραματικά οι κυκλοφορίες τους λόγω ελλείψεως αντικειμένου (π.χ. αθλητικές εφημερίδες) ή τα έντυπα που διέκοψαν την κυκλοφορία τους (π.χ. στοιχηματικά έντυπα), επειδή το αντικείμενο με το οποίο ασχολούνται είχε παύσει τη λειτουργία του.
Επίσης με βάση τα όσα προβλέπει το συγκεκριμένο άρθρο στη συνέχεια μπλοκάρεται από την επιχορήγηση ο μεγαλύτερος αριθμός εκδοτικών επιχειρήσεων, είτε είχε αποδεχτεί είτε όχι τη νέα εμπορική πολιτική, αφού για να μπορεί να τύχει αυτής της ενίσχυσης θα πρέπει να διαθέτει φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα!