Πώς χάθηκε η προμήθεια 60 αστικών λεωφορείων… με μηδενικό κόστος
Την ώρα που οι πολίτες στοιβάζονται σε λεωφορεία, τρόλεϊ και μετρό και η ανεξήγητη απραξία της κυβέρνησης προκαλεί επικριτικά σχόλια εις βάρος της ακόμη και από φιλικά σε αυτήν μέσα ενημέρωσης, μια υπόθεση που βλέπει σήμερα το φως της δημοσιότητας από την «Εφημερίδα των Συντακτών» προκαλεί ακόμη μεγαλύτερες απορίες…
Ήταν τον Αύγουστο του 2017 -σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Γιάννη Μπαζαίου- όταν ο ΟΑΣΑ υπέβαλε αίτημα χρηματοδότησης προς το ΠΕΠ Αττικής (ΕΣΠΑ 2014 – 2020) και την αντίστοιχη Περιφέρεια για την αγορά 60 πετρελαιοκίνητων αρθρωτών λεωφορείων, μήκους 18 μέτρων, 20 πετρελαιοκίνητων, μήκους 12 μέτρων, και 12 ηλεκτρικών λεωφορείων μεσαίου μεγέθους.
Αμέσως ο ΟΑΣΑ ξεκινά με τα τεύχη δημοπράτησης κ.ο.κ. ενώ και η Περιφέρεια Αττικής, με απόφαση της Ρένας Δούρου, ανάβει «πράσινο φως» στην πλήρη χρηματοδότηση του αιτήματος με 29,96 εκατ. ευρώ, και με μηδενικό κόστος για τον ΟΑΣΑ.
Η συνέχεια είναι αυτή που μπορεί κανείς να φαντασθεί (δυστυχώς): η κυβέρνηση αλλάζει, η διοίκηση του ΟΑΣΑ επίσης, και το ενδιαφέρον του Οργανισμού «παγώνει» σε τέτοιο βαθμό ώστε ο νέος περιφερειάρχης, Γιώργος Πατούλης ανακαλεί την απόφαση χρηματοδότησης επικαλούμενος ή «αποδίδοντας αδράνεια στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών» (χάθηκαν και οι σχετικές χρονικές προθεσμίες).
Και με τον τρόπο αυτό, με ένα σμπάρο δυο τρυγόνια, και οι πολίτες συνεχίζουν να στοιβάζονται στα λιγότερα ούτως ή άλλως λεωφορεία και τρόλεϊ -λόγω βλαβών και έλλειψης προσωπικού, θέμα που ανέδειξαν εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ, οι Νίκος Παππάς και Χρήστος Γιαννούλης- και η κυβέρνηση εξαναγκάζεται να προβεί τώρα σε ενέργειες με μεγαλύτερο κόστος.
Καθόλου απίθανο να φέρει το θέμα των αστικών συγκοινωνιών στη Βουλή και την «Ώρα του πρωθυπουργού» ο Αλέξης Τσίπρας…
Ν. Παπ.