Ο καθηγητής Μαγιορκίνης διαψεύδει τον… Μαγιορκίνη για τις αποστάσεις των μαθητών στις αίθουσες

 Ο καθηγητής Μαγιορκίνης διαψεύδει τον… Μαγιορκίνη για τις αποστάσεις των μαθητών στις αίθουσες

Σφοδρές αντιδράσεις έχει προκαλέσει η εξήγηση που επιχείρησε να δώσει ο καθηγητής Γκίκας Μαγιορκίνης για τις αποστάσεις των παιδιών στις τάξεις των σχολείων με ένα σκεπτικό που φάνταζε τουλάχιστον παράταιρο… ώστε να δικαιολογήσει τη λογική του Υπ. Παιδείας που δεν μειώνει τον αριθμό των μαθητών.

Μάλιστα μετά τις αντιδράσεις ο κ. Μαγιορκίνης με μία ανάρτησή του επιχείρησε πάλι να αιτιολογήσει με σχεδιάγραμμα την ανάλυσή του.

Έγραψε ο καθηγητής:

“Μετά την χθεσινή ενημέρωση στο Υπουργείο επανέρχομαι λίγο στο θέμα του μεγέθους των τάξεων επειδή φαίνεται να επικεντρώνεται εκεί η συζήτηση και να εξηγήσω γιατί δεν έχω πεισθεί ότι έχει τόση σημασία. Η απόσταση του 1.5 μέτρου είναι σημαντική για την μετάδοση με σταγονίδια και θα πρέπει να την τηρούμε όσο μπορούμε γενικά. Όπου δεν μπορούμε θα πρέπει να βρίσκουμε τρόπο να μειώσουμε την πιθανότητα μετάδοσης με την χρήση μάσκας.

Η ίδια λογική εφαρμόζεται και στα σχολεία με γενικευμένη χρήση μάσκας στις τάξεις. Οι τάξεις θα πρέπει να σημειωθεί δεν μπορούνε να θεωρούνται όπως χώροι εστίασης. Στην εστίαση υπάρχει διαρκής εναλλαγή των ατόμων που συνευρίσκονται. Οι τάξεις έχουν διαρκώς την ίδια σύνθεση και έτσι μπορούμε να τις θεωρήσουμε ως κοινωνικές “φουσκάλες” ή “φούσκες” (bubbles) οπότε η λογική στην αντιμετώπισή τους είναι αρκετά διαφορετική.

Καταρχήν η όποια μετάδοση στην τάξη είναι πλήρως ιχνηλατίσιμη και μπορεί να περιοριστεί με απλό περιορισμό, ενώ στην εστίαση δημιουργεί κατα κόρον “ορφανά” κρούσματα.Ένα θέμα που συζητείται διαρκώς είναι: πόση είναι η επιβάρυνση των αποστάσεων >1.5 μέτρου στις τάξεις 25 μαθητών σε σχέση με τις τάξης 15 μαθητών; Για να βοηθήσω λιγάκι στην εξήγηση έχω φτιάξει ένα διάγραμμα τάξης 15 μαθητών (δεξιά). Με πράσινα βελάκια δείχνω τις ανά 2 αποστάσεις του μαθητή στο πρώτο θρανίο με όλους τους μαθητές στην δίπλα σειρά (8 αποστάσεις), για λόγους ευκολίας δεν δείχνω τις υπόλοιπες με μαθητές τις ίδιας σειράς (6 αποστάσεις).

Οι αποστάσεις του μαθητή αυτού είναι 14 και όλες υπερβαίνουν το 1.5 μέτρο. Το σύνολο των αποστάσεων σε αυτήν την διάταξη είναι 120.Όπως φαίνεται και παρακάτω μία τάξη 25 μαθητών οι ανά 2 αποστάσεις είναι 325 με 13 να παραβαίνουν το όριο του 1.5 μέτρου δηλαδή μόλις το 4% όλων των πιθανών συνδυασμών.

Αυτές οι “παραβάσεις” είναι μόνο σε οριζόντιο επίπεδο, και δεν επιτρέπουν την μετάδοση στον κάθετο άξονα τη τάξης.Συνεπώς από αυτούς τους υπολογισμούς η μετατροπή της τάξης σε μέγεθος 15 ατόμων εξαλείφει το 4% των ανά 2 αποστάσεων την ώρα του μαθήματος. Συγχρόνως αυξάνει (σχεδόν διπλασιάζει) τον αριθμό των εκπαιδευτικών ωρών που θα πρέπει να καλυφθούν από εκπαιδευτικούς.

Το σενάριο λοιπόν δείχνει ότι για την πιθανότητα μετάδοσης αποκλειστικά και μόνο την ώρα της εκπαιδευτικής διαδικασίας προκειμένου να ρίξεις 4% τις κοντινές επαφές θα πρέπει να διπλασιάσεις τον χρόνο έκθεσης των εκπαιδευτικών.Αντιλαμβάνομαι ότι η πρόθεση είναι πάντα το καλύτερο των μαθητών και των εκπαιδευτικών αλλά προσωπικά πιστεύω ότι η απάντηση δεν είναι τόσο απλή και δεν είμαι καθόλου σίγουρος ότι θα υπήρχε (και αν θα υπήρχε) σημαντικό κέρδος στην μείωση της μετάδοσης από 25 σε 15 όσον αφορά την μετάδοση σταγονιδίων”.

Μετά την χθεσινή ενημέρωση στο Υπουργείο επανέρχομαι λίγο στο θέμα του μεγέθους των τάξεων επειδή φαίνεται να…

Gepostet von Gkikas Magiorkinis am Freitag, 28. August 2020

Βέβαια όπως επισήμανε σε ανάρτησή του και ο Ευάγγελος Αντώναρος σε συνέντευξή του στα Παραπολιτικά ο καθηγητής επιδημιολογίας διαψεύδει τον εαυτό του καθώς προβλέπει ότι “το φθινόπωρο με την πτώση της θερμοκρασίας ο κόσμος θα κλειστεί σε μικρούς χώρους, που θα έχει ως συνέπεια την 10 φορές μεγαλύτερη μεταδοτικότητα του ιού”.

“Κάτι που είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον, όταν ο ίδιος επιστήμονας πριν δύο μέρες προσπαθούσε να πείσει με διαγράμματα πως μάλλον είναι προτιμότερη επιδημιολογικά μια τάξη με 25 παιδιά, παρά τάξεις με 15″… προσθέτει ο κ. Αντώναρος και καταλήγει:

“Η απώλεια της εμπιστοσύνης στο επιστημονικό προσωπικό της χώρας, εν μέσω πανδημίας και φτώχειας, δεν είναι απλά χειρότερο από τους ψεκασμένους αρνητές του ιού και της μάσκας. Είναι η αιτία”.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ:

“Ο Γκίκας Μαγιορκίνης, καθηγητής επιδημιολογίας και εκπρόσωπος ενημέρωσης της ειδικής επιτροπής του Υπουργείου Υγείας, έδωσε συνέντευξη (χτίσιμο δημοσίου προφίλ) στο ένθετο «Secret» της εφημερίδας «Παραπολιτικά». Ο τίτλος της συνεντευξης ήταν “Ο Μαγιορκίνης μιλάει για Μπαχ και δεκαπλάσια μεταδοτικότητα του ιού τον Οκτώβριο”.

Σε αυτή τη συνέντευξη, ο κύριος καθηγητής επιδημιολογίας, σε ερώτηση για το αν μεταδίδεται ο Κορονοϊός με το σάλιο λόγω της κοινής χρήσης ενός κουταλιού από ανθρώπους, απαντάει πως αν (!) μπούμε σε αυτή τη συζήτηση, ο δημόσιος διάλογος δεν βοηθάει και το θέμα δεν είναι να αποδείξουμε πως η επιστήμη υπερτερεί της θρησκείας ή το αντίθετο.

Παρακάτω ο κύριος καθηγητής επιδημιολογίας δηλώνει οτι παρά το μικρό της ηλικίας τους τα παιδιά πρέπει να αναλάβουν την ευθύνη που τους αναλογεί.Τέλος, ο κύριος καθηγητής επιδημιολογίας προβλέπει ότι το φθινόπωρο με την πτώση της θερμοκρασίας ο κόσμος θα κλειστεί σε μικρούς χώρους, που θα έχει ως συνέπεια την 10 φορές μεγαλύτερη μεταδοτικότητα του ιού.

Κάτι που είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον, όταν ο ίδιος επιστήμονας πριν δύο μέρες προσπαθούσε να πείσει με διαγράμματα πως μάλλον είναι προτιμότερη επιδημιολογικά μια τάξη με 25 παιδιά, παρά τάξεις με 15.

Η απώλεια της εμπιστοσύνης στο επιστημονικό προσωπικό της χώρας, εν μέσω πανδημίας και φτώχειας, δεν είναι απλά χειρότερο από τους ψεκασμένους αρνητές του ιού και της μάσκας. Είναι η αιτία”.

Gepostet von Evangelos Antonaros am Sonntag, 30. August 2020

Σχετικά Άρθρα