Ολοταχώς για τουριστικό “ναυάγιο”- Πρόβλεψη: Στο 20-25% των περυσινών τα φετινά έσοδα
Εικόνα τουριστικού “ναυαγίου” περιγράφουν αρμόδιοι παράγοντες και ξενοδόχοι ανά την Ελλάδα περίπου ένα μήνα μετά το άνοιγμα των αεροδρομίων και την άρση του απαγορευτικού για απευθείας πτήσεις ακόμα και από μη ασφαλείς χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο και η Σουηδία. Την ίδια ώρα η έξαρση της πανδημίας στις βαλκανικές χώρες στερεί ακόμα και την μετακίνηση επισκεπτών οδικώς από τα βόρεια σύνορα. Η κατάσταση είναι τραγική και πόρρω απέχει από τις προσδοκίες και την εξωραϊσμένη εικόνα που παρουσίαζαν ακόμα και κυβερνητικοί παράγοντες πριν μερικές εβδομάδες.
Η επιβατική κίνηση στα αεροδρόμιο είναι μειωμένη κατά 80-85% σε σύγκριση με τον περυσινό Ιούλιο, ενώ οι ξενοδόχοι αναπροσαρμόζουν συνεχώς τα πλάνα και τις τιμές τους ελπίζοντας σε μια αναζωογόνηση της κίνησης τον Αύγουστο.
Όλα αυτά οδηγούν σε μια καταστροφική πρόβλεψη για μείωση εσόδων στο 20-25% των περυσινών, δηλαδή όχι περισσότερα από 4-4,5 δισ ευρώ έναντι των περίπου 18-20 δισ. ευρώ του 2019.
Εάν η δραματική αυτή πρόβλεψη επιβεβαιωθεί η οικονομία του τουρισμού θα αντιμετωπίσει μείωση κατά 78% ή έστω 70%.
Όπως αναφέρει το liberal.gr, η εικόνα τόσο από τις αφίξεις στα αεροδρόμια, την επιβατική κίνηση στα πλοία, όσο και από τις πληρότητες στα ξενοδοχεία στέλνει το ίδιο μήνυμα. Η κατάσταση στον διεθνή αερολιμένα είναι οριακά μόνο καλύτερη απ’ ότι τον Ιούνιο, στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport η βουτιά κινείται γύρω στο 82% (από 96% τον Ιούνιο), η ακτοπλοική βιομηχανία μιλά για υποχώρηση 50%-60%, ενώ πολλά από τα ξενοδοχεία που έχουν ανοίξει είτε κινούνται με εβδομαδιαίο πλάνο τιμών, είτε επανεξετάζουν αν θα μείνουν ανοικτά.
Η επιτυχημένη από την Ελλάδα υγειονομική αντιμετώπιση του ιού δεν καταφέρνει να μετατραπεί σε ισχυρή ζήτηση, ο φόβος των δυνητικών επισκεπτών για το τι θα συμβεί αν ασθενήσουν σε μια ξένη χώρα, η σκέψη της ταλαιπωρίας που θα υποστούν κι όλα αυτά ενώ οι ενδείξεις δείχνουν ότι πλησιάζει το 2ο κύμα πανδημίας, δίνουν τον τόνο στα τέλη Ιουλίου.
Είναι πάντως χαρακτηριστικό το γεγονός πως η καμπάνια του τουρισμού δεν απέδωσε και η Ελλάδα δεν κατόρθωσε να εισπράξει σε τουριστική κίνηση από τα θετικά δημοσιεύματα του διεθνούς Τύπου.
Με πληροφορίες από το liberal.gr