Σύγκληση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας θα ζητήσει η αντιπολίτευση για την καμπάνια Πέτσα- Αίτημα να κληθούν ο Σταϊκούρας και η INITIATIVE MEDIA

 Σύγκληση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας θα ζητήσει η αντιπολίτευση για την καμπάνια Πέτσα- Αίτημα να κληθούν ο Σταϊκούρας και η INITIATIVE MEDIA

Κίνηση που αναμένεται να δρομολογήσει εξελίξεις σχετικά με την καμπάνια των 20 εκατ. ευρώ μελετούν τις τελευταίες ώρες στον ΣΥΡΙΖΑ, σύμφωνα με πληροφορίες του libre, ενώ αναμένεται να επιδιωχθεί και συνεννόηση με τα άλλα κόμματα της αντιπολίτευσης και ειδικότερα με το ΚΙΝ.ΑΛ που έχει επίσης ανεβάσει τους τόνους της αντιπαράθεσης με την κυβέρνηση, πέραν της κριτικής προς την αξιωματική αντιπολίτευση σχετικά με το σποτ.

Όπως αναφέρουν οι σχετικές πληροφορίες, ο ΣΥΡΙΖΑ σκοπεύει να ζητήσει την άμεση σύγκληση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής προκειμένου να κληθούν τόσο ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας, όσο και ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, οι υπηρεσίες του οποίου προχωρούν στην εκταμίευση των ποσών για την πληρωμή των ΜΜΕ που έλαβαν μέρος στην καμπάνια. Η κίνηση αυτή γίνεται παράλληλα με την ερώτηση που έχει καταθέσει ο Αλέξης Τσίπρας για το θέμα και την αίτηση για την κατάθεση εγγράφων (λίστα), και φαίνεται να περιλαμβάνει και μία νέα πτυχή που είχε υποτιμηθεί εως τώρα.

Συγκεκριμένα, το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης σκοπεύει να ζητήσει να κληθεί ο επικεφαλής της εταιρείας INITIATIVE MEDIA Μιχάλης Γκάλγκος και τα μέλη της ομάδας που υποτίθεται πως συγκρότησαν την λίστα των ΜΜΕ που επιλέχθηκαν να φιλοξενήσουν την καμπάνια για τον κοροναϊό.

Στόχος είναι να ερωτηθεί εξαντλητικά ο υπεύθυνος της εταιρείας για την λίστα, τον τρόπο που επελέγησαν τα ΜΜΕ και τα ποσά που μοιράστηκαν αλλά και τα κριτήρια που τηρήθηκαν. Να ζητηθεί να παρουσιαστούν στην επιτροπή όλες οι εντολές διαφημιστικής προβολής προς τα ΜΜΕ σε κάθε φάση της καμπάνιας ξεχωριστά, καθώς και τα πρώτα τιμολόγια που κόπηκαν από τα ΜΜΕ πριν αυτά ακυρωθούν και κοπούν νέα προς το ΥΠΟΙΚ.

Η κίνηση αυτή αναμένεται να βάλει στο επίκεντρο την εταιρεία που ανέλαβε με απευθείας ανάθεση την διαχείριση δημοσίου χρήματος και να διαπιστωθεί εάν αναλαμβάνει εκείνη την πλήρη ευθύνη για την σκανδαλώδη επιλογή ανύπαρκτων σάϊτ και την υπέρογκη χρηματοδότηση μέσων ενημέρωσης σε βάρος, μάλιστα, άλλων μεγαλύτερων, παλαιότερων και εγκυρότερων που φαίνεται πως αδικήθηκαν (όπως η “Καθημερινή” που επιτακτικά ζητά να δημοσιοποιηθεί η λίστα) έναντι…”ημετέρων”.

Παράλληλα θα διερευνηθούν οι σχέσεις ορισμένων σάϊτ ακόμα και με βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος.

O ΣΥΡΙΖΑ εμφανίζεται αποφασισμένος να κρατήσει ψηλά τους τόνους σχετικά με το θέμα και να “διορθώσει” την αρχική αμηχανία που είχε εκδηλωθεί και στην προηγούμενη συνεδρίαση για το θέμα αυτό. Ο πρώην πρόεδρος της Βουλής Νίκος Βούτσης που μετέχει στην επιτροπή είχε δεχθεί κριτική για την ήπια στάση του, τώρα, όμως, αναλαμβάνει την σχετική πρωτοβουλία τόσο για την σύγκληση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας, όσο και για την αποκάλυψη της “σιωπής” του ΕΣΡ που αποφεύγει να εμπλακεί.

Η νομοθεσία σχετικά με το θέμα αυτό είναι σαφής.

Το ρεπορτάζ του typologies.gr σχετικά με τη νομοθεσία:

Υποχρεωτική είναι η κατάθεση των στοιχείων της διαφημιστικής δαπάνης του Δημοσίου. Η νομοθεσία επιβάλλει την υποχρεωτική δημοσιοποίηση των στοιχείων του τρέχοντος έτους έως τον Μάρτιο του 2021 και προβλέπει κυρώσεις στην περίπτωση που διαπιστωθούν ελλείψεις, ανακριβή στοιχεία ή αποκλίσεις στα ποσά των διαφημίσεων που χορηγήθηκαν. Οι καταστάσεις από κάθε φορέα, σύμφωνα με το άρθρο 4 του ΠΔ 261/97, κατατίθενται στο υπουργείο Τύπου και ΜΜΕ ή στη σημερινή διάδοχη κατάστασή του.

Οι υποχρεώσεις αφορούν την εκάστοτε διαφημιστική εταιρεία που αναλαμβάνει την καμπάνια του Δημοσίου. Σύμφωνα με την παρ. 7α του άρθρου 10 του ν. 3444/2006, η ανάδοχος διαφημιστική εταιρεία, προκειμένου να διαπιστωθεί η αναλυτική κατανομή του συμβατικού τιμήματος, πριν από την εξόφληση του τιμήματος της εκάστοτε συμβάσεως ανάθεσης διαφημιστικών υπηρεσιών πρέπει να παρέχει αναλυτική κατάσταση, στην οποία θα αναγράφονται υποχρεωτικώς το όνομα και το είδος ΜΜΕ που χρησιμοποιήθηκε, ο αριθμός, η ημερομηνία και το ποσό του τιμολογίου που εξεδόθη από το χρησιμοποιηθέν Μέσο Ενημέρωσης προς τη διαφημιστική εταιρεία. Επίσης, θα επισυνάπτονται οι αντίστοιχες εξοφλητικές αποδείξεις της διαφημιστικής εταιρείας προς το χρησιμοποιηθέν Μέσο Ενημέρωσης.

 Με κριτήρια…

Κριτήριο για την ανάθεση των διαφημίσεων σε ΜΜΕ είναι το κόστος μετάδοσης / καταχώρισης, η απήχηση στο ευρύ κοινό «κατά το τελευταίο δίμηνο πριν από τη μετάδοση του διαφημιστικού μηνύματος» και η «απήχηση του Μέσου Ενημέρωσης σε συγκεκριμένες κατηγορίες του κοινού εφόσον πρόκειται για προβολή δραστηριοτήτων εξειδικευμένου χαρακτήρα».

 Στοιχεία και στο ΕΣΡ

Οι φορείς του Δημοσίου που αναθέτουν διαφημιστικές καμπάνιες υποχρεούνται έως τον Μάρτιο κάθε έτους, για την προηγούμενη χρονιά, να υποβάλλουν στη Διεύθυνση Εποπτείας του υπουργείου Τύπου και ΜΜΕ και στο Τμήμα Ελέγχου Διαφάνειας του ΕΣΡ κατάσταση με το ύψος των ποσών που διέθεσαν κατά το προηγούμενο έτος για κάθε είδους δραστηριότητες. Αρμόδιοι είναι οι γενικοί διευθυντές των υπουργείων.

 Κυρώσεις…

Προβλέπονται, όμως, και κυρώσεις. Το άρθρο 5 του ΠΔ 60/97 αναφέρει ότι, στην περίπτωση που τα στοιχεία τα οποία αναφέρονται στις καταστάσεις «είναι ελλιπή ή ανακριβή εν γνώσει του γενικού διευθυντή του οικείου υπουργείου», υπάρχει η δυνατότητα «για την απαλλαγή από τα καθήκοντά τους προϊσταμένων οργανικών μονάδων δημοσίων υπηρεσιών».

Τέλος, το άρθρο 6 του ΠΔ 60/97 δίνει δικαίωμα πρόσβασης στις καταστάσεις: «Όποιος έχει έννομο συμφέρον μπορεί να ζητήσει να του χορηγηθούν με δική του δαπάνη αντίγραφα των καταστάσεων των άρθρων 2 και 3 του παρόντος Διατάγματος, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 19 του Νόμου 1599/1986».

Με πληροφορίες από τις typologies.gr

Σχετικά Άρθρα