Μαξίμου: Κατηγορούν, τώρα, την Initiative
Πληροφορούμαι (αν-αρμοδίως) πως η “γραμμή άμυνας” που ενισχύεται τις τελευταίες ώρες μεταξύ των στελεχών του Μεγάρου Μαξίμου, σχετικά με το πολιτικό και διαχειριστικό φιάσκο της καμπάνιας Πέτσα με την διανομή 20 εκατ. ευρώ στα ΜΜΕ, επιρρίπτει τις ευθύνες για τα υπέρογκα ποσά σε “ημετέρους”, την προνομιακή μεταχείριση ανύπαρκτων σάϊτ και τον αποκλεισμό συγκεκριμένων μέσων στην εταιρεία Initiative που ανέλαβε με απευθείας ανάθεση την διεκπεραίωση της διαφημιστικής προβολής του “Μένουμε Σπίτι” και “Μένουμε Ασφαλείς”.
H πληροφόρηση που διακινείται –με προφανή σκοπό να αποφορτιστούν οι αντιδράσεις για τον ρόλο του κυβερνητικού εκπροσώπου– αναφέρει πως η εταιρεία που εδρεύει στο κτιριακό συγκρότημα Business Plaza, στο Κάτω Χαλάνδρι, και διευθύνεται από τον έμπειρο διαφημιστή Μιχάλη Γκάλγκο, ήταν εκείνη που παρέδωσε στον κ. Πέτσα την λίστα με τα πάνω από 1.200 μέσα ενημέρωσης που μοιράστηκαν τα 20 εκατ. ευρώ. Και επισημαίνεται πως η λίστα αυτή τηρήθηκε ευλαβικά και δεν αφαιρέθηκαν ή προστέθηκαν μέσα ενημέρωσης, ούτε άλλαξαν επί τα βελτίω ή επί τα χείρω τα ποσά που πρότεινε η εταιρεία.
Διατεθειμένος να αναλάβει την ευθύνη εμφανίζεται και ο επικεφαλής της Initiative, ο οποίος δηλώνει πως όταν έλαβε την εντολή του κ. Πέτσα για την καμπάνια συγκρότησε ομάδα στελεχών που γνωρίζουν τα της μιντιακής αγοράς, η οποία κατάρτισε τον κατάλογο με ακραιφνώς τυπικά κριτήρια και τον παρέδωσε στους εντολείς. Υπενθυμίζουμε πως η εταιρεία έχει ειπωθεί πως με βάση την ΚΥΑ θα εισπράξει περίπου 600.000 ευρώ γι’ αυτή την δουλειά μερικών ημερών, η οποία αποδείχθηκε όχι μόνο διάτρητη ως προς τα κριτήρια που επικαλείται αλλά και καταφανώς εκτός των ορίων αξιοπιστίας που επιβάλλει η διαχείριση δημοσίου χρήματος.
Προφανώς η μετάθεση της ευθύνης στην Initiative δεν μπορεί να απαλλάξει τον κυβερνητικό εκπρόσωπο, πιθανώς και άλλα πρόσωπα στο Μέγαρο Μαξίμου που μπορεί να ενεπλάκησαν, διότι ακόμα και αν εσφαλμένα η εταιρεία παρέδωσε την λίστα-ανέκδοτο, οι επιτελείς του κυβερνητικού εκπροσώπου όφειλαν να την έχουν “τσεκάρει” δυο και τρεις φορές, δεδομένου πως η κυβέρνηση είναι υπεύθυνη για την ποιότητα της καμπάνιας και, κυρίως, για την (κακο)διαχείριση δημοσίου χρήματος.
Φαίνεται, πάντως, πως αυτή θα είναι η “επιχειρηματολογία” που θα χρησιμοποιηθεί εφόσον η υπόθεση φτάσει στη Βουλή –ή ακόμα περισσότερο στις εισαγγελικές αρχές– μετά το επίσημο αίτημα (κατάθεσης εγγράφων) του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης και του ΚΙΝ.ΑΛ να δοθεί στη δημοσιότητα ο κατάλογος των ΜΜΕ και τα ποσά που έλαβε καθένα από αυτά.
Ο Στέλιος Πέτσας θεωρείται πολιτικά “τελειωμένος” από την θέση του κυβερνητικού εκπροσώπου, ωστόσο εκείνο που ανησυχεί την κυβέρνηση είναι πως δεν πρόκειται για έναν τυχαίο υπουργό αλλά για τον υφυπουργό στον πρωθυπουργό, λειτουργεί δηλαδή πολιτικά κατ’ εντολή και ανάθεση αρμοδιοτήτων από τον ίδιο τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Αφ’ ης στιγμής, δε, οι εντολές πληρωμής φύγουν από την Initiative προς το υπουργείο Οικονομικών, ακόμα δε περισσότερο εάν πληρωθούν τα ποσά, η “αλυσίδα” των πιθανών παρατυπιών αφορά πλέον τον στενό πυρήνα του Μεγάρου Μαξίμου.
Η πραγματικότητα, βεβαίως, είναι διαφορετική. Είναι δύσκολο να πιστέψει κανείς πως μια εταιρεία με μακρά διαδρομή στην διαφημιστική αγορά διέπραξε το σοβαρό σφάλμα να παραβλέψει το Μητρώο online και την ίδια την μιντιακή και εταιρική υπόσταση των μέσων ενημέρωσης που επέλεξε. Πως δεν έκανε, δηλαδή, τον κόπο να ελέγξει εάν υπάρχουν τα σαϊτ που επέλεξε να μετάσχουν στην καμπάνια Πέτσα, ότι προτίμησε το ανύπαρκτο σάϊτ του Μένιου Φουρθιώτη, ότι χορήγησε απλόχερα μεγάλα ποσά σε οκτώ μέσα του ίδιου εκδότη, ή ότι υπήρξε τόσο γαλαντόμα προς συγκεκριμένους δημοσιογράφους.
Η Initiative Media, πάντως, θα εισπράξει το τεράστιο ποσό που της αναλογεί για μια δουλειά που έκανε πλημμελώς και με τρόπο εκτός του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας των μίντια, αντιμετωπίζει, ωστόσο, ήδη σοβαρό πρόβλημα εικόνας στην αγορά. Και οι πληροφορίες αναφέρουν πως ο επικεφαλής της είναι εξαιρετικά προβληματισμένος επειδή “από τη μια θα κερδίσει, αλλά από την άλλη βλέπει την φήμη του να υφίσταται σοβαρές ρωγμές και τους άλλους πελάτες του να δυσφορούν”, όπως έλεγε στο libre άνθρωπος που γνωρίζει.