Σε κλοιό ο Πέτσας- Ακόμα και η Μπακογιάννη ζητά να δημοσιοποιηθούν τα ποσά- Ισχυρές πιέσεις από ΣΥΡΙΖΑ-ΚΙΝ.ΑΛ
Πληθαίνουν οι αντιδράσεις για τα αδιαφανή κριτήρια διανομής της κρατικής χρηματοδότησης προς τα ΜΜΕ στο πλαίσιο της καμπάνιας «Μένουμε Σπίτι» και «Μένουμε Ασφαλείς», μετά τις αποκαλύψεις ότι άγνωστες ή ανενεργές ιστοσελίδες έλαβαν αξιοσημείωτα ποσά, την ώρα που η κυβέρνηση αρνείται να δώσει στη δημοσιότητα τη σχετική λίστα. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας βρίσκεται πλέον σε κλοιό καθώς σήμερα ακόμα και η Ντόρα Μπακογιάννη ζήτησε την δημοσιοποίηση της λίστας με τα ποσά που αναλογούν σε κάθε ένα εκ των μέσων ενημέρωσης που αναφέρονται σε αυτήν, ενώ πριν τρεις ημέρες σχετική “παραίνεση” υπήρξε και από την φιλοκυβερνητική “Καθημερινή”.
Ο κ. Πέτσας δέχεται εντονότατη κριτική αν και οι γνωρίζοντες επισημαίνουν πως κλήθηκε να υλοποιήσει μια καμπάνια με αποδέκτες που είχαν αποφασιστεί στα επικοινωνιακά κλιμάκια του Μεγάρου Μαξίμου υπό την εποπτεία του διευθυντή του γραφείου του πρωθυπουργού Γρηγόρη Δημητριάδη. Εκ του ρόλου του, όμως, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος χρεώνεται την καμπάνια, την επιλογή της εταιρείας Initiative, και τις επιλογές σάϊτ- φαντασμάτων και μέσα ημετέρων.
Είναι χαρακτηριστικό ότι, όπως έχει λεχθεί και δεν έχει διαψευσθεί, παρουσιαστής έλαβε πολλές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ, ενώ μικρομεσαίος εκδότης που στηρίζει σκληρά την κυβέρνησης εμφανίζεται να λαμβάνει μεγάλα ποσά ακόμα και για σάϊτ μικρής έως ανύπαρκτης επισκεψιμότητας.
Πλέον, ο αντίκτυπος αυτής της κατάστασης έφτασε και στην κυβερνητική παράταξη, προκαλώντας αιχμές και εκ των έσω, οι οποίες εκφράζονται πλέον και δημοσίως.
Επισήμως, τον «χορό» άνοιξε ο βουλευτής Έβρου, Σταύρος Κελέτσης, μέσω του Kontra. Τότε ο γαλάζιος βουλευτής απαντώντας στην τοποθέτηση αλλά και τις ερωτήσεις του δημοσιογράφου Μάριου Αραβαντινού, τόνισε πως η διαφάνεια είναι ένας… αδιαπραγμάτευτος όρος για την κυβέρνηση και πως από τη στιγμή που δημοσιεύτηκε η λίστα με τα ΜΜΕ που έλαβαν χρηματοδότηση μπορεί να δημοσιευτούν και τα ποσά, πράγμα που ο ίδιος στηρίζει.
Μάλιστα, το πρωί της Τρίτης, η Ντόρα Μπακογιάννη, είπε πως θα ποσά αυτά θα δοθούν στη δημοσιότητα μετά την ολοκλήρωση της καμπάνιας. Σε τηλεοπτική της εμφάνιση στον ΑΝΤ1, μετά από επίμονες τοποθετήσεις του Σπύρου Γκουτζάνη, είπε: «Το σύνολο των χρηματοδοτήσεων, με την ολοκλήρωση της καμπάνιας, θα σας δοθεί. Θα λογοδοτήσουμε και θα δώσουμε στη δημοσιότητα πού δώσαμε τα χρήματα. Εμείς δε θα ακολουθήσουμε την πολιτική που ακολούθησε ο ΣΥΡΙΖΑ».
«Αυτή η καμπάνια έπρεπε να πάει παντού», υποστήριξε όταν ο Σπ. Γκουτζάνης τόνισε ότι έλαβε διαφήμιση ακόμα και το site του Μένιου Φουρθιώτη με μία ανάρτηση, ενώ σε άλλη αποστροφή του λόγου της, συμπλήρωσε: «Περιμένω ότι πρέπει να δοθούν. Θεωρώ ότι όλα αυτά πρέπει να γίνονται με απόλυτη διαφάνεια. Από εκεί και πέρα εδώ είμαστε να κρίνετε εάν το α ή το β σάιτ πήρε το ποσό που πήρε».
Έχει προηγηθεί το editorial της “Καθημερινής” που επίσης ζήτησε να δοθούν στη δημοσιότητα τα ποσά που έλαβε κάθε μέσο ενημέρωσης από την καμπάνια των 20 εκατ., ιδιαίτερα μετά τις αποκαλύψεις για τα ανύπαρκτα σάϊτ φίλων, ημετέρων και κουμπάρων που έλαβαν (πιθανότατα) μεγάλα ποσά, γεγονός που ανάγκασε άρον-άρον τον κυβερνητικό εκπρόσωπο να εκδόσει απολογητική ανακοίνωση.
Τα ποσά ανά μέσο ενημέρωσης ζητάει και το Κίνημα Αλλαγής με σχετική ερώτηση και αίτηση κατάθεσης εγγράφων, όπως επισήμανε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος Βασίλης Κεγκέρογλου, απαντώντας σε σχόλιο του Σεραφείμ Κοτρώτσου στο twitter:
Η δήλωση του εκπρόσωπου Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξη Χαρίτση:
“Το υποτιθέμενο ενδιαφέρον της κυβέρνησης της ΝΔ για τον επιστημονικό κόσμο εξαντλήθηκε στο φιάσκο των vouchers και σε ανεπαρκή μέτρα που δεν ανταποκρίνονται στο μέγεθος της ύφεσης”, δηλώνει σε on camera δήλωσή του ο βουλευτής Μεσσηνίας και εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Χαρίτσης, στηλιτεύοντας το γεγονός ότι “επιστήμονες και ελεύθεροι επαγγελματίες μένουν εκτός ενίσχυσης” από την “καταβολή του ανεπαρκούς επιδόματος των 534 ευρώ για τον Μάιο”, που “προχωράει σήμερα με μεγάλη καθυστέρηση”.
“Ο κ. Μητσοτάκης ξέρει να μοιράζει αφειδώς λεφτά σε ανύπαρκτα sites, αλλά όχι στους ανθρώπους που δεν ξέρουν τι τους ξημερώνει αύριο”, υπογραμμίζει ο ίδιος.
Το κύριο άρθρο της “Καθημερινής”:
Πρώτα η διαφάνεια
Οταν το κράτος ξοδεύει χρήματα του Ελληνα φορολογουμένου σε μια διαφημιστική καμπάνια, πρέπει να το κάνει με διαφάνεια και σαφείς κανόνες. Υπήρξαν κυβερνήσεις στο παρελθόν που έκαναν ακρότητες και χρησιμοποίησαν το δημόσιο χρήμα ως πολιτικό εργαλείο. Καλό είναι να μη δημιουργούνται υποψίες ότι το φαινόμενο αυτό συνεχίζεται. Η πλήρης διαφάνεια είναι ο μόνος δρόμος, όπως και η θέσπιση καθαρών κανόνων.