Αντιπαράθεση πολιτικών αρχηγών στη Βουλή για την Παιδεία – Πυρ ομαδόν κατά Κεραμέως
Υπό το βάρος των αντιδράσεων της εκπαιδευτικής κοινότητας ψηφίζεται σήμερα στη Βουλή το νομοσχέδιο για την εκπαίδευση. Η αντιπαράθεση αναμένεται να κορυφωθεί καθώς το λόγο θα πάρει ο πρωθυπουργός αλλά και οι πολιτικοί αρχηγοί. Το απόγευμα έχει προγραμματιστεί νέο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο. Διαδηλώσεις πραγματοποιήθηκαν χθες εκτός από την Αθήνα και την Θεσσαλονίκη και σε άλλες πόλεις της χώρας όπως η Κέρκυρα ή η Λιβαδειά.
Μετά τη χθεσινή συζήτηση “ επί της αρχής” του νομοσχεδίου, που επιφέρει αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, το μεσημέρι θα διεξαχθεί συζήτηση “ επί των άρθρων” και – αργότερα σήμερα – η ψήφιση του νομοσχεδίου. Ονομαστική ψηφοφορία, επί της αρχής και επί ορισμένων άρθρων, έχει ζητήσει το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας.
Η υπουργός Παιδείας έχει αναδειχθεί στο «μοιραίο πρόσωπο» αυτής της υπόθεσης μια και πιστώνεται την πολιτική και κοινωνική απομόνωση της κυβέρνησης.
Αυτός άλλωστε είναι και ένας από τους βασικούς λόγους που ο πρωθυπουργός κατέληξε στην απόφαση να «κατέβει στο γήπεδο» της πολιτικής – κοινοβουλευτικής αντιπαράθεσης στο νομοσχέδιο της παιδείας. Φυσικά σημαντικό ρόλο έχει παίξει και το γεγονός ότι ο ΣΥΡΙΖΑ επέλεξε να ασκήσει έντονη αντιπολίτευση, γεγονός που πιστοποιείται από το ότι ο Αλέξης Τσίπρας επίσης θα μιλήσει στην Βουλή. Επιπρόσθετα το θέμα της «αριστείας» ήταν ένα από τα βασικά στοιχεία της αντιπολίτευσης που άσκησε η Νέα Δημοκρατία τα προηγούμενα χρόνια, κι έτσι σήμερα ο πρωθυπουργός εκτιμά πως οφείλει να υπερασπιστεί τον πρόσφατο αντιπολιτευτικό του λόγο.
Όπως προαναφέρθηκε όμως τα βασικό κίνητρο του Κυριάκου Μητσοτάκη αποτελεί η εικόνα που οικοδομείται για την κυβέρνηση αφού βάλλεται από παντού. Αφορμή αποτελεί το ίδιο το νομοθέτημα, αλλά και η αδυναμία της υπουργού παιδείας Νίκης Κεραμέως να απαντήσει στις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης. Να εξισορροπήσει έστω , αν όχι να ανατρέψει, το κλίμα που έχει δημιουργηθεί. Αντιθέτως πληθαίνουν οι πληροφορίες για αποστάσεις που τηρούνται για το νομοσχέδιο ακόμη και από βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας. Αν και η έλευση του πρωθυπουργού στην συζήτηση, θα επιλύσει και αυτό το ζήτημα που φέρεται να έχει προκύψει στην κοινοβουλευτική ομάδα της Νέας Δημοκρατίας.
Είναι ενδεικτικό ότι η Νίκη Κεραμέως, κατά την διάρκεια της συζήτησης στην Βουλή, δεν απάντησε σε πολύ συγκεκριμένα θέματα που τέθηκαν από την πλευρά της αντιπολίτευσης. Συγκεκριμένα απέφυγε να υπερασπιστεί – για την ακρίβεια στην ομιλία της δεν έκανε την παραμικρή αναφορά – την επαναφορά της «διαγωγής». Παρότι η εμβληματική αυτή ρύθμιση σχετικά με τον αναχρονιστικό χαρακτήρα του νομοσχεδίου βρέθηκε στο επίκεντρο της κριτικής από όλες τις πλευρές.
Το ίδιο ακριβώς συνέβη και με το θέμα της εισαγωγής της διδαχής της αγγλικής γλώσσας στην νηπιακή ηλικία. Παρά το γεγονός ότι από την αντιπολίτευση, ιδιαίτερα από τα κόμματα της αριστεράς, ασκήθηκε τεκμηριωμένη κριτική σχετικά με τα μαθησιακά ζητήματα που θα προκύψουν η υπουργός Παιδείας επέλεξε την διαφυγή μέσω των εντυπώσεων. Στην απάντησή της αναφέρθηκε σε μία «ατάκα» της Ελισάβετ Σκουφά (ΣΥΡΙΖΑ) που μίλησε για «αμερικανική απαίτηση» εγκαλώντας την αντιπολίτευση για «θεωρίες συνομωσίας».
Παράλληλα η υπουργός Παιδείας κατέβαλε μια εμφανή προσπάθεια να δημιουργήσει τεχνητά θετικές εντυπώσεις. Ανακοινώσε ότι χθες, πρώτη ημέρα συζήτησης του νομοσχεδίου, αναρτήθηκαν οι πίνακες με τους διορισμούς εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής. Επιχείρημα που εύκολα «καταρρίφθηκε» από την κριτική της αντιπολίτευσης μια και οι πίνακες αυτοί έπρεπε να έχουν αναρτηθεί ήδη από την προηγούμενη χρονιά, το καλοκαίρι δηλαδή που μεσολάβησαν οι εκλογές.
Αξίζει να σημειωθεί ότι χθες υπήρξε συνάντηση ανάμεσα στον Κυριάκο Μητσοτάκη και την υπουργό Παιδείας. Αφού είχε αρχίσει η συζήτηση του νομοσχεδίου και πριν την ομιλία της, η Νίκη Κεραμέως, φάνηκε αιφνιδίως να ανεβαίνει στα έδρανα που βρίσκεται το προεδρείο και να κάνει κάποια συνεννόηση. Λίγο αργότερα, ο προεδρεύων στην συνεδρίαση Νικήτας Κακλαμάνης, δήλωσε ότι η υπουργός Παιδείας έχει συνάντηση με τον πρωθυπουργό και θα επιστρέψει αργότερα για την ομιλία της.