Ανοιχτά μεν τα σχολεία, άφαντοι δε οι μαθητές

 Ανοιχτά μεν τα σχολεία, άφαντοι δε οι μαθητές

Απόντες 400.000 από τους 650.000 μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων -Αποκαλυπτικά στοιχεία παραθέτει ο συνεργάτης της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, Τάκης Κατσαρός

Τουλάχιστον 400.000 από τους 650.000 μαθητές απουσιάζουν από τα Γυμνάσια και τα Λύκεια της χώρας, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάζει ο συνεργάτης της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, Τάκης Κατσαρός.

Όπως αναφέρει με άρθρο στο alfavita.gr, ο ποσοστό πλησιάζει το 60% του συνόλου των μαθητών που φοιτά στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ενώ σε περιοχές όπως η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη, ο Πειραιάς, τα Ιωάννινα, το Αγρίνιο, η Μυτιλήνη, η Αλεξανδρούπολη το ποσοστό των απόντων φτάνει ή υπερβαίνει το 70%. Παρόμοια είναι η εικόνα και στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης, όπου μόνο το 50% των μαθητών έχει επιστρέψει κανονικά στις σχολικές αίθουσες.

Την ίδια ώρα, ένα μεγάλο μέρος των μαθητών που απουσιάζει από τα σχολεία έχει μείνει και εκτός τηλεκπαίδευσης, καθώς όπως εξηγεί ο κ. Κατσαρός οι καθηγητές βρίσκονται πλέον στα σχολεία με αποτέλεσμα να είναι αδύνατον αν συνεχιστεί η εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Παράλληλα ζητά από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να παρουσιάσει τα δικά της στοιχεία αναφορικά με το ποσοστό των απόντων μαθητών, τον αριθμό των μαθητών που συμμετέχουν στην τηλεκπαίδευση μετά το άνοιγμα των σχολείων, αλλά και τον αριθμό των μαθητών που δεν μετέχουν ούτε στη διά ζώσης ούτε στην εξ αποστάσεως διδασκαλία.

Ακολουθεί το άρθρο του Τάκη Κατσαρού στο alfavita.gr:

Ο ΣΥΡΙΖΑ, παρά τη διαφωνία του με την κυβέρνηση για την επαναλειτουργία των σχολείων για υγειονομικούς αλλά και εκπαιδευτικούς λόγους, δεν έπαψε ούτε στιγμή να εύχεται να εξελιχθεί ομαλά τόσο η εκπαιδευτική διαδικασία, όσο και η υγειονομική προστασία μαθητών και εκπαιδευτικών. Το ίδιο ακριβώς εύχεται για το άνοιγμα των Δημοτικών Σχολείων (χωρίς ολοήμερο!), των Νηπιαγωγείων και των Παιδικών Σταθμών, από την 1η Ιουνίου.

Όμως, η επίπλαστη κανονικότητα και οι πρόσκαιρες πολιτικές εντυπώσεις που προσπάθησαν να δημιουργήσουν ο πρωθυπουργός και η υπουργός Παιδείας, αποδοκιμάστηκαν στην πράξη από τη μεγάλη πλειοψηφία των οικογενειών και των μαθητών, που προτίμησαν να απέχουν, επικαλούμενοι κάποιον υπαρκτό ή ανύπαρκτο κίνδυνο. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι καθηγητές σε απόγνωση καταγγέλλουν πως τα Λύκεια και τα Γυμνάσια έχουν μετατραπεί σε γραφεία υποδοχής και πρωτοκόλλησης δηλώσεων απουσιών των μαθητών, μετά τη σχετική δυνατότητα που έδωσε η κυρία Κεραμέως. Και σε αυτό το σημείο αναδεικνύεται όλη η υποκρισία αυτής της κυβέρνησης.

Γιατί, αν το υπουργείο Παιδείας αποδέχεται τη βασιμότητα των απουσιών εκατοντάδων χιλιάδων μαθητών λόγω κορωνοϊού, είναι σα να ομολογεί ότι δεν έπρεπε να είχαν ανοίξει τα σχολεία. Αν, αντίθετα, πίστευε πραγματικά ότι έπρεπε να λειτουργήσουν, θα έπρεπε και οι απουσίες να καταχωρούνται κανονικά και όχι να παίζονται παιχνίδια με τη μεταβίβαση της ευθύνης στους γονείς και τους μαθητές. Ποιος εμπαίζει ποιον;

Και ποια εκπαιδευτική λογική επιβάλλει οι μεν γονείς και μαθητές να υποδύονται τα θύματα του κορωνοϊού, οι δε εκπαιδευτικοί να παριστάνουν ότι τους πιστεύουν; Μαζικός εθισμός των νέων μας στην περιφρόνηση των κανόνων και ταχύρρυθμη κατάρτισή τους στην τέχνη της εξαπάτησης. Αυτά καταθέτει ως μία ακόμη συνεισφορά της στην εκπαίδευση των παιδιών μας η «άριστη» υπουργός Παιδείας.

Πέραν αυτής της κατάπτωσης στο επίπεδο του ηθικού παραδείγματος και της διαμόρφωσης της προσωπικότητας των μαθητών, τα μέχρι σήμερα αριθμητικά στοιχεία δείχνουν ότι οι επιλογές της κυβέρνησης έχουν οδηγήσει στην απόλυτη διάλυση της εκπαιδευτικής διαδικασίας στα Γυμνάσια και τα Λύκεια. Και αυτό επίσης είναι ιδιαίτερα λυπηρό.

Συγκεκριμένα:

  • Το ποσοστό των μαθητών που απουσιάζουν, στο σύνολο των Γυμνασίων και των Λυκείων, βαίνει αυξανόμενο και πλησιάζει το 60%. Περίπου όσο και το ποσοστό των πολιτών που στις δημοσκοπήσεις προειδοποιούσαν την κυβέρνηση να μην ανοίξει τα σχολεία. Στην περίπτωση της συντριπτικής πλειοψηφίας των Λυκείων, οι εκπαιδευτικοί κάνουν λόγο για εντελώς άδεια σχολεία που μόνο στα λόγια είναι ανοιχτά. Σε περιοχές όπως η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη, ο Πειραιάς, τα Ιωάννινα, το Αγρίνιο, η Μυτιλήνη, η Αλεξανδρούπολη το ποσοστό των απόντων φτάνει ή υπερβαίνει το 70%.
  • Στα ιδιωτικά σχολεία που καυχώνται για την ποιότητα της εκπαίδευσης και των υποδομών τους οι απόντες είναι 50%.
  • Η απόφαση της υπουργού Παιδείας για την ταυτόχρονη μετάδοση του μαθήματος στην τάξη μέσω καμερών εστέφθη από απόλυτη αποτυχία. Οι κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών οδήγησαν στην κατάργηση στην πράξη του μέτρου. Στην ολότητα σχεδόν των αιθουσών Γυμνασίων και Λυκείων, κάμερες τέλος! Το ίδιο προβλέπεται να γίνει και στα Δημοτικά.
  • Για το μεγαλύτερο μέρος τών 400.000 μαθητών που απουσιάζουν, έχει σχεδόν καταρρεύσει η τηλεκπαίδευση την οποία ελάμβαναν πριν ανοίξουν τα σχολεία, συνεπώς, απέχουν κάθε εκπαιδευτικής διαδικασίας. Κι αυτό γιατί οι καθηγητές βρίσκονται πλέον στο σχολείο τους τις ώρες που μέχρι πρόσφατα διενεργούνταν η εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Προκαλούμε το υπουργείο Παιδείας να δώσει στη δημοσιότητα τα δικά του στοιχεία. Για τη διάλυση της εκπαίδευσης, για το ποσοστό των απόντων μαθητών, για τους μαθητές που συμμετέχουν στην τηλεκπαίδευση μετά το άνοιγμα των σχολείων, για τους μαθητές που δεν μετέχουν ούτε στη διά ζώσης ούτε στην εξ αποστάσεως διδασκαλία.

Η αυτοδοξαζόμενη υπουργός Παιδείας οφείλει απαντήσεις για την κατάσταση αποσύνθεσης που επικρατεί στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με δική της ευθύνη. Με πάνω από 400000 μαθητές εκτός κάθε εκπαιδευτικής διαδικασίας με τις Υπεύθυνες Δηλώσεις που επέτρεψε η κυβέρνηση αυτή κάνοντας νόμιμη την αποφυγή του σχολείου. Στην ουσία πρόκειται για «Ανεύθυνες Δηλώσεις» που φέρουν τις υπογραφές Μητσοτάκη- Κεραμέως. Και, επειδή, η υπουργός συνηθίζει να αποφεύγει τον κοινοβουλευτικό έλεγχο και να φυχομαχεί, αφήνοντας αναπάντητες τις ερωτήσεις της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης και άλλων κομμάτων, ας αποτολμήσει να δώσει απαντήσεις στο μέγα πολιτικό πρόβλημα των ανοιχτών, πλην άδειων από μαθητές σχολείων.

Ελπίζουμε να μην έχει την έμπνευση να μας πει ότι σε μια χώρα που δεν επλήγη όσο πολλές άλλες από τον κορωνοϊό, 400.000 μαθητές νοσούν και ότι οι ίδιοι ή μέλη των οικογενειών τους έχουν υποκείμενα νοσήματα. Ή, μιμούμενη τον πρωθυπουργό στα ευφυολογήματα, να ισχυριστεί ότι για τους 400.000 μαθητές που δεν πήγαν στα σχολεία υπάρχουν άλλοι 250,000 που πήγαν!

Σχετικά Άρθρα