Πότε θα αρθούν οι περιορισμοί μετακινήσεων στα νησιά – Πώς θα ταξιδεύουμε
Άρση των περιορισμών μετάβασης στα νησιά μαζί με το άνοιγμα του τουρισμού, μέτρα στήριξης της ακτοπλοΐας, νομοσχέδιο για την ολοκληρωμένη νησιωτική πολιτική ήταν ορισμένα από τα θέματα που ανακοίνωσε σε σημερινή τηλεδιάσκεψη τύπου ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης.
Ειδικότερα ο κ. Πλακιωτάκης ανακοίνωσε ότι εξετάζεται η άρση του μέτρου απαγόρευσης μετακίνησης προς τα νησιά για τους μη μόνιμους κατοίκους κάτι που θα γίνει παράλληλα με την επανεκκίνηση του τουρισμού όπως ανακοίνωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης σε σημερινή τηλεδιάσκεψη με τους δημοσιογράφους του ναυτιλιακού ρεπορτάζ.
Ο Υπουργός αναφερόμενος στις συνθήκες που θα ισχύουν για τα ταξίδια με πλοία σημείωσε ότι είναι σε εξέλιξη διαβούλευσης με τον ΕΟΔΥ και τους ακτοπλόους για το τελικό κείμενο προστασίας των επιβατών αλλά πρόσθεσε ότι το πρωτόκολλο των πλοίων (αριθμός επιβατών) δεν μπορεί να είναι όπως πριν αλλά έχουμε καταλήξει στο να ισχύει το 50%, έναντι του αρχικού, όπως επίσης και ένα άτομο ανά καμπίνα εκτός αν πρόκειται για οικογένεια.
Ειδικότερα: Ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός στα συμβατικά επιβατηγά πλοία τα οποία δεν διαθέτουν καμπίνες για τους επιβάτες είναι ίσος με 50% του μέγιστου επιτρεπόμενου αριθμού που ορίζει η ισχύουσα νομοθεσία τόσο για τους στεγασμένους όσο και στους εξωτερικούς χώρους.
Ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός στα συμβατικά επιβατηγά πλοία τα οποία διαθέτουν καμπίνες σε επιβάτες είναι ίσος με 55% του μέγιστου επιτρεπόμενου αριθμού που ορίζει η ισχύουσα νομοθεσία τόσο για τους στεγασμένους όσο και στους εξωτερικούς χώρους.
Στα καθίσματα αεροπορικού τύπου η κατανομή θέσεων θα είναι τέτοια ώστε να τηρείται η αρχή ένα κάθισμα κατειλημμένο ένα κάθισμα κενό προς όλες τα κατευθύνσεις και ειδική σήμανση για το πού επιτρέπεται να καθίσει επιβάτης και πού όχι, προκειμένου να τηρούνται αποστάσεις.
Στις καμπίνες θα τηρείται η αναλογία ένας επιβάτης ανά καμπίνα ή μέχρι 4 επιβάτες αν πρόκειται για οικογένεια σε μία κράτηση. Θα πρέπει η καμπίνα να αερίζεται με φυσικό τρόπο εάν είναι εφικτό ή διαφορετικά με τεχνητό τρόπο και να παραμένει άδεια με ανοιχτή την πόρτα μετά τον καθαρισμό και την απολύμανση για τουλάχιστον 3 ώρες πριν τη χρήση της από τους επόμενους επιβάτες.
Πάντως οι ακτοπλόοι θεωρούν ότι το όριο του 50% καθιστά το πλοίο μη βιώσιμο εμπορικά και θα ζητήσουν αλλαγή αυτού του όρου ενώ οι υφιστάμενες προτάσεις του ΕΟΔΥ αποκλείουν ουσιαστικά την δρομολόγηση των ταχύπλοων άρα πρέπει να επανεξεταστούν οι προτάσεις.
Ο κ. Πλακιωτάκης ανακοίνωσε ακόμη ότι το Υπουργείο έχει υπογράψει συμβάσεις δημόσιας υπηρεσίας με 32 πλοιοκτήτριες εταιρείες και έχουν δοθεί μέχρι στιγμής ύψους 2,5 εκατ. ευρώ για 34 δρομολόγια, από τα 15 εκατ του συνολικού προϋπολογισμού.
Ο Γιάννης Πλακιωτάκης ανακοίνωσε ακόμη ότι επεξεργάζεται κοστολογημένη πρόταση σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών με βάση το άρθρο 107 της ΕΕ για αποζημιώσεις εταιρειών και θα κατατεθεί σχετική αίτηση εντός του Μαΐου.
Για τα σκάφη αναψυχής ο Υπουργός Ναυτιλίας είπε ότι προωθείται κοινή υπουργική απόφαση για την αναστολή καταβολής του ΦΠΑ για τις ναυλώσεις σε πρώτη φάση για όλο το 2020 ίσως αν χρειασθεί και το 2021.
Επίσης σημείωσε ότι σχεδιάζεται πρόγραμμα ενίσχυσης του κεφαλαίου των εταιρειών του κλάδου με το δημόσιο να μπαίνει ως εγγυητής για το 80%.
Ο κ. Πλακιωτάκης αναφέρθηκε ακόμη στις αποκρατικοποιήσεις των τεσσάρων λιμανιών (Αλεξανδρούπολης, Ηγουμενίτσας, Ηρακλείου και Βόλου) σημειώνοντας ότι οι διαδικασίες συνεχίζονται και πρόσθεσε ότι δεν έχει ατονήσει λόγω κορονοϊού το έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον που είχε ήδη εκδηλωθεί.
Ο κ. Πλακιωτάκης εκθείασε επίσης την προσφορά της ελληνικής ναυτιλίας στον τόπο την περίοδο της πανδημίας ενώ ανακοίνωσε ότι σύντομα αναμένεται η πρόταση από το Ίδρυμα Ευγενίδου για την αναβάθμιση της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης.
Τέλος προανήγγειλε ολοκληρωμένο σχέδιο νόμου για την νησιωτική πολιτική, το οποίο θα είναι έτοιμο μέσα στο τρέχοντα μήνα.
Με πληροφορίες από naftemporiki.gr, newmoney.gr